בעולם שבו כמעט כל עסק, עצמאי או נותן שירות מחזיק בפרופיל ברשתות החברתיות, קשה לפעמים להבין למה עדיין מדברים על אתרי תדמית. הרי אפשר "לשווק" בפייסבוק, לשלוח לינק לוואטסאפ, אפילו להעלות סטוריז באינסטגרם – אז למה להשקיע זמן, אנרגיה וכסף בבניית אתר תדמיתי? האם מדובר בצורך אמיתי, או רק בעניין של מיתוג שנראה יפה על כרטיס הביקור?
לאן נעלם העסק כשאין לו בית?
בתוך כל ים הפלטפורמות שמקיפות אותנו, דווקא אתר תדמית הפך לאבן יסוד שקטה אך חיונית. הרשתות החברתיות משתנות כל הזמן – אלגוריתמים משתנים, חשיפה יורדת, ולעיתים גם פרופילים נחסמים או נמחקים. לעומתן, אתר תדמית הוא "הבית הקבוע" של העסק: נכס דיגיטלי עצמאי שבשליטת בעל העסק, שבו ניתן להציג מידע בצורה מדויקת, לבנות אמון עם הלקוחות, ולשלוט באופן מלא על התוכן, העיצוב והחוויה.
אתר תדמית טוב מספר סיפור. אתר מצוין יוצר רגש.
מעבר להצגת השירותים, היתרון האמיתי של אתר תדמית טמון ביכולת שלו להעביר את האישיות של העסק. הגולש שיכנס לאתר לא רק רוצה לדעת מה אתם עושים – הוא רוצה להבין מי אתם, למה לבחור דווקא בכם, ואיך תפתרו לו את הבעיה בצורה הטובה ביותר. את זה אי אפשר לעשות בפוסט של 280 תווים או סרטון חולף בטיקטוק.
אמינות היא לא מותרות – היא הכרח עסקי
במחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה נתון מעניין: עסקים שיש להם אתר תדמיתי נתפסים כאמינים פי כמה מאלו שאין להם. הגולש הממוצע עורך חיפוש ברשת לפני רכישה או פנייה – ואם אין לכם אתר, התחושה היא שאתם "לא באמת קיימים". תחשבו על זה – הייתם שוכרים עורך דין בלי אתר? קובעים טיפול אצל רופא בלי לבדוק עליו ברשת?
כלי שיווקי ולא רק עיצובי
בניגוד למה שנהוג לחשוב, אתר תדמית הוא לא "כרטיס ביקור יפה". כשבונים אותו נכון, הוא הופך לכלי שיווקי לכל דבר: כולל טפסים לאיסוף לידים, ניתוח התנהגות גולשים, תוכן שמתאים ל-SEO וקידום בגוגל, אזור בלוגים, אזור המלצות, ועוד. השאלה האמיתית היא לא אם צריך אתר תדמיתי – אלא איך לגרום לו לעבוד עבורכם.
אז מתי כן שווה להשקיע באתר תדמית?
מצב העסק | האם אתר תדמית מתאים? | למה כן / למה לא |
---|---|---|
עסק בתחילת הדרך | כן | אתר מעניק נוכחות ראשונית ומקצועיות מהשנייה הראשונה |
עסק פעיל עם קהל לקוחות קיים | בהחלט | מחזק את האמון, משמר לקוחות ומזרים חדשים |
עסק שפועל רק דרך רשתות חברתיות | רצוי מאוד | אתר הוא נכס בשליטתך, בניגוד לרשתות שמשתנות |
עסק שלא מחפש לגדול כרגע | פחות דחוף | אבל כן כדאי שיהיה אתר תדמיתי בסיסי למיתוג |
עסק שפועל מול לקוחות בחו"ל | קריטי | אתר באנגלית / רב-לשוני משדר רצינות ומקצועיות |
שאלות נפוצות על אתרי תדמית
האם כל עסק צריך אתר תדמית, גם אם יש לי רק עמוד פייסבוק?
כן. עמוד פייסבוק הוא נדל"ן שכור. אתר תדמית הוא נכס שלכם – והוא היחיד שבו יש לכם שליטה מלאה על התוכן, המיתוג והעיצוב.
כמה עולה להקים אתר תדמית מקצועי?
המחירים משתנים בהתאם להיקף הפרויקט, אבל לרוב מדובר בהשקעה חד-פעמית משתלמת מאוד לעומת האלטרנטיבות בפרסום.
תוך כמה זמן אפשר להקים אתר תדמיתי?
תלוי בכמות התוכן והמורכבות, אך לרוב בין שבועיים לחודש ניתן להקים אתר מלא, מעוצב ומוכן לשימוש.
מה ההבדל בין אתר תדמית לבין אתר מכירתי?
אתר תדמית מציג את העסק, השירותים והחזון. אתר מכירתי (כמו חנות אונליין) מתמקד בפעולת רכישה. ניתן כמובן לשלב בין השניים.
האם כדאי להכניס בלוג באתר תדמית?
בהחלט. בלוג תורם מאוד לקידום בגוגל, מציג אתכם כמומחים בתחומכם ומחזק את הקשר עם הגולש.
לסיכום: תדמית היא לא מותרות, היא מציאות
בעידן שבו הלקוח מחפש ביטחון, בהירות ומקצועיות – אתר תדמית איכותי יכול להיות ההבדל בין עוד גולש שעוזב, לבין לקוח שמתקשר ומשאיר פרטים. מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה שוב ושוב, גם תדמיתית וגם עסקית.
בין אם אתם עסק בתחילת הדרך או מותג מבוסס, שווה לבדוק מה האתר שלכם משדר – ואם אין לכם אתר בכלל, זה הזמן לבנות אתר תדמית שיתן לכם תוצאות.