אז בואו נתחיל בשאלה הבסיסית ביותר: מה זה מגפי אופנה?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

מגפי אופנה ומגפי אופנת חורף, הם נושא חם מאוד בימים אלה. הם יכולים להיות מאופיינים על ידי העקב הגבוה שלהם (כ-6 ס"מ או יותר) ועל ידי היותם עשויים מעור אמיתי, זמש או חומרים רכים אחרים כדי להבטיח שהם שומרים על חום הרגליים. אחד החומרים הנפוצים ביותר המשמשים למטרה זו הוא עור כבש, הידוע ביכולתו הייחודית ללכוד בתוכו חום. זה אומר שאת יכול לשמור על כפות רגליים חמות בלי הצורך ללבוש גרביים עבות בחורף! מגפי אופנה קיימים מאז ומתמיד, אך רק לאחרונה הפכו פופולריים כל כך.

על מנת לעזור לך להגדיר מגפיים אופנה מסוגים אחרים של מגפיים, ריכזנו עבורך מדריך קצר זה על מגפי נשים, ההיסטוריה שלהם והסבר קצר על סוג המגפיים המתאים ביותר לכל עונה. זכור שניתן לנעול כל סוג של מגפיים בחורף אם יש להם סוליה איכותית ובידוד בתוך הנעל עצמה, אז אל תדאג יותר מדי אם יהיה קר. זה תלוי בעיקר בתקציב שלך!

הסיבה שאנו משתמשים במונח מגפי נשים במקום נעלי נשים מכיוון שנעל היא פריט לבוש הנלבש על הרגליים שלך ואילו מגף הוא נעל המכסה את הקרסוליים. כך לפחות אנו מגדירים אותם בסעיף מילון המונחים שלנו – כל נעל המכסה את הקרסוליים נחשבת למגף או מגפון.

אז בואו נראה מאיפה הכל התחיל – מהמגף הראשון ועד היום:

סקירה של מגפי נשים לאורך ההיסטוריה

על מנת לתת לקוראינו מושג כיצד מגפי נשים התפתחו במהלך השנים, הנה סקירה קצרה מאוד החל משנת 6000 לפני הספירה:

6000-5500 לפני הספירה: הסוג הראשון של מגפי נשים היו ככל הנראה סנדלים פשוטים עשויים מעור צמחי, קנבוס או פפירוס

3000-2500 לפני הספירה: סוג חדש של מגפי אופנה עוצב כדי להידמות לצורת רגלי בעלי חיים עם קצה מחודד. הם גם עוטרו באמצעות מתכות וקונכיות. סגנון זה עדיין נוכח מאוד היום בנעלי אופנה לנשים הן לעונת מזג האוויר שטוף השמש והן לחורף קר!

2000 לפנה"ס-1400 לספירה: מגפיים מאופיינים בעקבים מתחת לקרסוליים ולעיתים יש להם שרוכים שיעזרו לך למשוך אותם. כך נראו מגפי נשים בתקופה זו לפני שהפכו קצרים יותר מנעלי נשים מסורתיות (שנות ה-60).

המאה ה-16: מגפי אופנה הפכו קצרים יותר מנעלי נשים בכל רחבי אירופה, למעט בחלקים מסוימים כמו איטליה, שם מגפי נשים ארוכים עדיין היו בסגנון.

1700-1800: נעלי ליידי נעשו ארוכות יותר ממגפי אופנה במהלך המאה ה-18 (1770). בשלב זה, מגפי אופנה הפכו קצרים יותר מנעלי נשים בכל רחבי אירופה, למעט בחלקים מסוימים כמו איטליה, שם מגפי נשים ארוכים עדיין היו בסגנון.

שנות ה-30: מגפי אופנה צצו מחדש עם סוגים שונים של חומרים ששימשו לייצור שלהם. העקב שלהם היה בגובה של כ-2 סנטימטרים והם עוטרו באמצעות פנינים, זהב, כסף או סוג אחר של מתכות. כך נראו מגפי נשים בשנים אלו לפני שקוצרו שוב כדי להיות קרובים יותר לעקבי נשים בתחילת המאה ה-20.

שנות ה-1910-1920: מגפי נשים קצרות הגיעו לשיא אורכם של 7 ס"מ (2.75 אינץ'). הם תוכננו ללבישה עם מכנסי גברת (שנות ה-20) וקושטו בעיקר בעור, זמש או סוגים אחרים של עור בעלי חיים במקום פנינים ועיטור מתכת. כך נראו מגפי נשים בתקופה זו לפני שהתחילו להיות קצרים יותר מנעלי עקב של נשים בשנות ה-30.

1930: מגפי אישה עברו התעוררות קצרה עם עקב מעט גבוה יותר (בערך 4 אינץ' גובה). הם היו עשויים עור ושימשו בעיקר לפעילויות חוצות כמו משחק פולו. הם עדיין לא היו קשורים לאופנה אלא לפעילויות חוצות.

שנות ה-40-1960: מגפי אופנה הפכו שוב לפופולריים בין 1940 ל-1960, כאשר הם החלו להיקרא "מגפי אופנה" שוב לאחר מלחמת העולם השנייה (1945) מכיוון שנעלי נשים הפכו יקרות מדי עבור רוב הנשים להרשות לעצמן. בשנים אלו, מגפי אופנה היו גבוהים יחסית עם עקבים בגובה 3 אינץ' ולעיתים קרובות היו עשויים מעור או פרווה חיקוי במקום עור של בעלי חיים. הם נלבשו בעיקר עם חצאיות נשים. כך נראו מגפי נשים בתקופה זו לפני שקוצרו שוב כדי להיות קרובים יותר למשאבות ליידי בתחילת המילניום החדש.

שנות ה-70-1980: מגפי אופנה צצו שוב בגובה גבוה יותר מאשר בעשורים הקודמים (5 אינץ') ובצורה מחודדת יותר מלמעלה עם עקב סטילטו. הם היו עשויים בעיקר מעור אך השתמשו גם בחומרים מסוג אחר כגון זמש, עור פטנט, עור תנין או לטאה. כך נראו מגפי נשים בשנים אלו לפני שהתחילו להיות קצרים יותר ממשאבות נשים בתחילת ה-n

המילניום החדש.

שנות ה-2000-2010: מגפי אופנה שמרו על עקב הסטילטו הגבוה יחסית (3 אינץ') וחזרו לאופנה הודות לחזרתם של מכנסי נשים שמתחתיהם נלבשו. הם עשויים בעיקר מעור אך השתמשו גם בחומרים מסוג אחר כגון זמש, עור פטנט, עור תנין או לטאה. כך נראו מגפי נשים בשנים אלו לפני שקוצרו שוב באמצע

2015-היום: עם העלייה של המסחר האלקטרוני אנחנו רואים רשתות ענק המייצרות מגפי נשים באיכות נמוכה ובעלות גבוהה כדי להרוויח כמה שיותר כסף. הבעיה היא שאין יותר ייחוד, רוב המגפיים מיוצרות בייצור המוני במפעלי ענק.
אבל העלייה בעולם המסחר האלקטרוני גרמה לחנויות שבעבר מכרו רק בחנות פיזית להיכנס ולהביא ללקוחות שלהם מוצרים איכותיים ומיוחדים.
ווישוס אולי קיימים כבר תקופה ארוכה באינטרנט אבל הם דואגים להזכיר לנו שיש עוד חנויות שרוצות לשמור על איכות וייחודיות מוצרים! מגפיים לנשים של ווישוס מראים לנו שאפשר להתקדם עם הטרנדים החדשים אבל לשמור על אותנטיות.

אהבתם את הכתבה?>>prize.org.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

תיק נשים
אופנה

התיק המושלם בשבילך – מדריך קנייה לתיקי נשים

תיק הוא אחד מפריטי האופנה היקרים והאהובים על נשים. התיק משקף את סגנונך האישי, משלים כל מראה ויכול להעיד על אישיותך. עיצוב תיקי נשים עבר בשנים האחרונות הרבה מאוד מגמות וחידושים שאנחנו עדים להם היום. במאמר זה נסקור את הסגנונות והחומרים הפופולריים ביותר כיום בעיצוב תיקי נשים, עם דוגמאות והמלצות שיעזרו לך לבחור את התיק המושלם עבורך.

קרא עוד »
נשירת שיער
אופנה

פתרונות לנשירת שיער 

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן