איך לגמול מחיתולים?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

אחד מן השלבים אשר מרגשים הורים במיוחד, הוא שלב גמילת הילד שלכם מחיתולים. איך יודעים שהילד מוכן לגמילה מחיתולים ואיך לגמול מחיתולים? זאת ועוד במאמר הבא. 

מבוא

לא מעט הורים, מצפים לשלב הגמילה מהחיתולים. גמילה מחיתולים מאפשרת להורים לחסוך את עלויות הטיטולים, יש לציין שאינם זולים כלל, וכן מעניקה להורים נוחות. אך כאשר אנו מסתכלים ממבטו של התינוק על הגמילה, לא פעם עבורו הדבר אינו פשוט כלל. 

בשלות לגמילה מחיתולים

מועד הגמילה מהחיתולים, משתנה מתינוק לתינוק. על מנת לבחון האם התינוק שלכם בשל לגמילה מחיתולים, תוכלו להציע לו את השימוש בסיר, וכן את השימוש בשירותים עצמו, ולבחון את תגובותיו להצעתכם. באם ילדיכם סקרן, שואל ומתעניין, הוא בשל רגשת להתחלת הגמילה מהחיתולים. לעומת זאת אם הוא אינו נינוח ודוחה את הצעתכם, ילדיכם אינו בשל לכך עדיין. 

אז, מהו התהליך? 

לפני תחילת התהליך ערכו שיחה עם הגננת של ילדיכם על מנת שתהא שותפה אליו, זה חשוב לדבר איתה כדי שתדע לתמוך ולשים לב לילדיכם.

הדבר הראשון שתוכלו לעשות זה לרכוש ישבנון, הישבנון הוא כלי עזר לגמילה מחיתולים. תוכלו לרכוש אחד כזה באתר של חברת היליס המציעים ישבנון גמילה מחיתולים קל לניקוי ובעל מנשא PVC שתוכלו לקחת איתכם לכל מקום.

שנית, רכישת ספרים אודות הגמילה, והקראה לילדיכם, עשויה לחזק את התהליך ולעודד אותו. 

שלישית, צעצועים לתינוקות ומשחקי הרכבה לתינוקות – שחקו משחקים אשר קשורים לגמילה, להושבה על הסיר או האסלה ועוד. כפי שמשחקי אמבטיה מסייעים לתינוק בזמן הרחצה, כך גם משחקים הקשורים לגמילה מחיתולים. 

כמו כן, בתהליך הגמילה, את החיתולים יחליפו תחתונים. בשל כך, רכשו תחתונים אשר עשויים למצוא חן בעיניי ילידכם. 

בנוסף, הניחו סיר בשירותים. 

הרגילו את ילדיכם לתחתונים. הלבישו לו תחתונים לזמנים קצובים, הזכירו לו ללכת לשירותים. יכולים להיות פספוסים בדרך, אך מדובר כחלק טבעי בתהליך. 

לבסוף, לאחר שתראו התקדמות, נסו להעביר את התהליך גם לגן. 

כפי שהילד התקדם, למד ללכת ובמהלך דרכו גדרות ביטחון לתינוקות שבבית החלו לרדת, כך גם האוניברסיטה לתינוק ומשטחי פעילות נעלמו, ומתקני השעשועים התווספו, כך גם יתקדם ילדיכם בגמילה. 

איך ניתן לסייע? 

תמיכה – תגמול טוב וחיובי יסייע להתקדמותו של הילד. 

תהליך עקבי – אל תשכחו כי מדובר בילד קטן, אשר לוקח לו זמן להתרגל למצבים חדשים וללמוד אותם, התאימו את ציפיותיכם למצב בשלותו של הילד. 

רציפות – גם אם יש פספוסים, יהיו קשובים לילדיכם, אל תנזפו בו. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן