איך לגמול ממוצץ?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

מציצת מוצץ אומנם מסייעת באספקטים רבים, אך כאשר לא נגמלים מהמוצץ, הדבר עלול להוביל לפגיעה בחניכיים ובשניים. איך לגמול ממוצץ – המדריך המלא. 

הקדמה 

רפלקס המציצה, נועד לאפשר לתינוק יניקה כאשר הוא מגיח לעולם. למציצת מוצץ יתרונות רבים לרבות הפחתת הסיכון למוות בעריסה, מסייע לתינוק להירגע בעתי מצוקה, וכן ללא ספק, מאפשר להורים את הדרך המהירה והקלה ביותר להרגעה. אז אם כל אלו יתרונות מציצת המוצץ, למה לגמול? 

גמילה ממוצץ למה?

כאמור למציצת מוצץ יתרונות רבים וטובים, בשל כך, עולה לא פעם השאלה למה לי לגמול? לצד היתרונות, תופסים את מקומם גם החסרונות. תחילה, כאשר מוצצים מוצץ זמן רב מידי, השיניים והחניכים יכולות להינזק. 

מתי יודעים שהילד בשל לגמילה? 

כמו בתהליך הגמילה מהחיתולים, או מדברים רבים אחרים בחיים, מדובר בתהליך אישי, אשר קצב וגיל הגמילה הם אינדיבידואלים ומשתנים מתינוק לתינוק. נסו לזהות מתי ילדיכם בשל לגמילה ממוצץ, מתי מוותר על מוצץ, זיהוי מוכנות ובשלות אצל הילד, יסייע לתהליך קל יותר. 

מתי לגמול ממוצץ?

באופן כללי, הגיל המתאים לגמילה ממוצץ הוא בין שנתיים לשנתיים וחצי. מדובר בתהליך שאינו פשוט וקל לתינוק, ובשל כך, ישנה חשיבות רבה לעשות זאת בצורה נכונה. 

  • החלטיות – אל תוותרו לתינוק על הגמילה, גם אם התינוק לוחץ להישאר עם המוצץ.
  • השתמשו במשחקי הרכבה לתינוקות, וצעצועים לתינוקות על מנת להדגים לתינוק את הגמילה, ועל מנת לסייע לו בתהליך.
  • פרידה בהדרגה – בכדי להתקדם באופן תקין בתהליך, הגדירו זמנים מוקצבים ומוגבלים, בהם יכול התינוק למצוץ את המוצץ. 

החלפת הגורם המרגיע

כפי שהמוצץ מהווה גורם מרגיע ושקט עבור התינוק, כך יכול להיות גם מוצר אחר. אוניברסיטה לתינוק, משטחי פעילות, וכן משחקי אמבטיה, יכולים גם הם לתפוס את מקום כמקום המפלט המרגיע את התינוק. 

בתוך ומחוץ לבית – הסחת דעת 

דרך נוספת המאפשרת להתקדם בתהליך הגמילה מהמוצץ הוא הסחות דעת. מתקני שעשועים לילדים, מהווים תעסוקה רבה עבורם, תופסים את תשומת לבם ואת הדעת שלהם, כך שאלו עשויים להתעסק במתקני השעשועים במקום המוצץ. כך, לפחות מחוץ לבית, יתקדם תהליך הגמילה. 

כמו כן, גם הקמת גדרות ביטחון לתינוקות, תופסים את עיניהם של התינוקות, ובכך, מסיחים את דעתם מהמוצץ. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן