אילו הוצאות בעלי בתים ודירות צריכים לקחת בחשבון?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

תשלום המשכנתא שלכם הוא רק חלק אחד, מהעלות הכוללת של בעלות על בית או דירה. מעבר להוצאה הגדולה הזו, עדיין יש עוד הרבה שאתם צריכים לקחת בחשבון, אם אתם בעלי נכס מגורים או מתכננים לקנות.

איך ממנים את כל ההוצאות האלה? קודם כל, עליכם לתכנן כל הזמן את התקציב שלכם, להיות מודעים צרכים ולסדרי העדיפויות ולחשוב קדימה. אם אתם לא מצליחים לעמוד בהוצאות, אתם יכולים לשקול לקיחת הלוואה. בתור בעלי נכס, אחת האפשרויות שלכם היא לקחת הלוואה כנגד הנכס או הדירה. במקרה כזה, הבנק ישלח שמאי לבצע הערכת שווי של הנכס על פי תקן 19 – כלומר השומה תהיה שמרנית יותר מאשר כזו שעורכים עבור קבלת משכנתא.

אז איזה הוצאות נפוצות יש לבעלי נכסים? הכנו לכם רשימה מסודרת.

ביטוח דירה

יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בביטוח. חשבתם שחסכתם על ידי רכישת דירה יחסית ישנה? ובכן, זה הולך לעלות יותר לבטח אותה כי התשתיות כמו החשמל והאינסטלציה כנראה לא במצב אידיאלי. בעת הרכבת פוליסת ביטוח, יש לחשוב על כל הצרכים והחששות שלכם. אל תשכחו לכלול כיסוי מפני רעידות אדמה – סיכון גובר ומתמשך בישראל.

עיצוב ושיפוץ

אתם תמיד שואפים כי הסביבה הביתית שלכם תהיה כמה שיותר נוחה, יפה, מושכת ומיוחדת. לשם כך, תצטרכו להשקיע בעיצוב על פי הטעם שלכם, לשפץ כדי לעשות התאמות או שיפורים ולרכוש מדי פעם רהיטים ומוצרי חשמל חדשים.

טיפוח החצר

אם יש לכם גינה, תצטרכו לשלם למישהו שיגזום את הדשא, יקטול עשבים, ידביר מזיקים וידשן. בנוסף, כל פעם שתרצו להוסיף עצים חדשים, שיחים, פרחים, גידור או שבילים, זה כמובן יעלה לכם בהתאם. גם אם תחליטו לבצע את עבודות הגינון בעצמכם כדי לחסוך, זה עדיין יעלה לכם. תצטרכו לקנות מכסחת דשא, כלי עבודה, צינורות, כפפות, דליים ועוד..

תחזוקת הנכס

יש מיליון עלויות תחזוקה בלתי צפויות שעלולות להיווצר: איטום, צביעה ניקיון המרזבים, תיקוני סדקים, וכו' – וזה רק בחלק החיצוני. מבפנים, אתם צריך לתקן את מכשירי החשמל, לטפל בנזילות בצנרת, להחליף מסננים, לאטום את הדלתות והחלונות, לצבוע, להחליף רצפות או שטיח, להתקין רשתות ועוד ועוד.

ניקיון הבית

ברור שהייתם מנקים גם אם הייתם גרים בשכירות, אבל האם הייתם משקיעים באותה מידה? כך או כך, ניקיון עולה לא מעט, על אחת וכמה וכמה עם תבחרו להעסיק מנקה באופן קבוע.

שמירה על בטיחות

מתיקון המעקה במדרגות, דרך התקנת מערכת אזעקה וגלאי תנועה ועד התאמה הדירה לתינוקות או לזקנים – בטיחות עולה כסף, וכאן אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לחסוך בשום אופן. אתם צריכים לחזק רהיטים שמחוברים לקירות, להתאים את הנכס למזג האוויר ולדאוג שלא יהיו מפגעים לא מטופלים.

הדברת מזיקים

כאשר רואים מקק או עכבר בדירה שכורה זה אולי לא נעים, אבל אתם לא צריכים להתמודד עם ההוצאות פשוט מתקשרים לבעל הבית ומחכים למדבירים שיגיעו. בתור בעלי בתים, אין אף אחד שישמע את הצעקות שלכם. התמודדות עם טרמיטים, ג'וקים, עכברים, עטלפים, פשפשים ומזיקים אחרים, עולה הרבה כסף. חשוב להקפיד על הדברה תקופתית, כדי למנוע הוצאות גבוהות יותר בשל נזק לרהיטים, לקירות או לתשתיות.

הילדים שלכם

אנחנו לא מחדשים לכם כאשר אנו טוענים שילדים עולים כסף. אבל, אנחנו לא מדברים על הוצאות כמו חיתולים, מזון, בגדים, חוגים וחינוך. אנחנו מדברים על הוצאות, שהם עלולים לייצר עבורכם כבעלי דירות. הם הולכים לצייר על הקירות, לשבור רהיטים וחלונות, לשפוך דברים על כל השטיח בסלון ועוד שלל נזקים. כמובן שאתם צריכים לנסות למזער את זה ככל שאתם יכולים, אבל כנראה שלא תצליחו למנוע נזקים לגמרי. 

בנייה בקרבת מקום

איך בנייה של אחרים עולה לכם כסף? למשל, אם יש לכם בית עם נוף מדהים, ואז מישהו בא ובונה מולו בניין דירות בן 20 קומות, זה יעלה לכם הרבה כסף כשיגיע הזמן למכור את הנכס. כמו כן, אם קרקע סמוכה מיועדת לשימוש מסחרי, לעולם אין לדעת מתי יקומו תחנת דלק או מרכז קניות ענק, שעלולים לקצץ את ערך הנכס.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן