גירושין בישראל בין בני זוג לא יהודים

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

הליך הגירושין בישראל שנת 2022 הפך להיות לצערנו להליך נפוץ שזוגות רבים בוחרים לעבור אותו. לעיתים מגיעים למסקנה משותפת על סיום חיי הזוגיות וכל אחד מבני הזוג רוצה להמשיך כעת לדרך נפרדת. כאשר מדובר בשני בני זוג יהודים, לאחר פניה לעורך דין גירושין תוכלו להתגרש בבית הדין הרבני. אך מה קורה כאשר מדובר בגירושין בין בני זוג לא יהודים, או כאשר לכל אחד מבני הזוג דתות שונות? כל התשובות מפורטות במאמר זה. 

גירושין בישראל: מה זוגות מתגרשים צריכים לדעת על התהליך

גירושין בישראל שונים בין בני זוג ששניהם יהודים, לבין בני זוג ששניהם בני דת אחרת משותפת, או דת שונה לחלוטין. גם כך מדובר בהליך שעלול להיות מלחיץ ומפחיד שכן לא יודעים אם תצליחו לעבור אותו בהצלחה. זוגות מתגרשים רבים חוששים להתחיל תהליך זה בשל ההשלכות הקשות שעלולות להיות לו. חשוב להבין שאין צורך לחשוש אם זוגות מתגרשים יודעים לעבור את התהליך בסיוע של עורך דין גירושין מוסמך ומקצועי. 

גירושין בין בני זוג לא יהודים – מה עושים?

כאשר זוגות מתגרשים ושני בני הזוג יהודים יש לבצע את התהליך מול בית הדין הרבני. אם מדובר בשני בני זוג בני דת משותפת אחרת, כגון מוסלמים, נוצרים או דרוזים, יש לבצע את הליך הגירושין מול בית הדין של אותה הדת. בישראל ישנם בתי דין לדתות השונות בהתאם לבני הדתות שחיים במדינה. המצב מעט מסתבך כאשר מדובר בין בני זוג שכל אחד מהם מדת שונה. 

מתגרשים השייכים לדתות שונות

זוגות מתגרשים אשר כל אחד מבני הזוג שייך לדת אחרת, חייבים להתייעץ עם עורך דין גירושין והוא יפנה אותם לבית משפט לענייני משפחה. תחת בית המשפט זה ובליווי עורך הדין שיסייע לאורך ההליך, ניתן לעבור את הליך הגירושין בצורה חלקה.

לסיכום

הליך גירושין לא חייב לכאוב והוא אף יכול לעבור בצורה מכובדת ומשותפת. חשוב להבין לאיזו מסגרת משפטית פונים בהתאם לדת של הזוג שבוחר להתגרש. פניה לעורך דין גירושין היא יותר ממומלצת! 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן