דגשים עיקריים בקבלת ויזה לישראל

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

ויזה היא אשרת כניסה למדינה, הויזות נבדלות זו מזו בהתאם למטרה של הכניסה. תיירים המגיעים לתקופה שאינה עולה על 3 חודשים יוכלו להיכנס עם ויזת תייר אותה יקבלו עם ההגעה. מדובר במדינות עמם יש לישראל הסכם דו צדדי כדוגמת אוסטרליה, ארה"ב המגיעים ממדינות האיחוד האירופי. אך ישנה רשימה של מדינות כדוגמת אזרבייג'ן, ארמניה, אפגניסטן ובנגלדש אשר יידרשו להכין ויזה מראש. את הויזה מקבלים בשגרירות או הקונסוליה של ארץ המוצא. 

בעיות ומקרים חריגים

ישנם אזרחים המגיעים לישראל ממדינות הפטורות מויזה אך הסיבה להגעתם מעוררת חשש מסיבות שונות הם נדרשים לחזור על עקבותיהם. הסיבה לכך יכולה להגיע מחשש ביטחוני, מחשש להגירה בלתי חוקית ועוד. לפקידי הקבלה יש שיקול דעת והוא יכול להחליט על מקרים חריגים ולסרב לכניסת תיירים. כדי לצמצם את האפשרות לסירוב, מומלץ להגיע עם המידע הנכון ולהתכונן מראש.

כיצד מגישים את הבקשה לאשרת כניסה?

את הבקשה ניתן להגיש לאחר תשלום אגרה בסך של 90 ש"ח. אל טופס הבקשה יש לצרף אשרת כניסה, צילום דרכון שכולל אשרות כניסה למדינות אחרות וצילום ת.ז של המארחים בארץ. בנוסף ישנו טופס התחייבות המפרט את המטרה של הביקור. לכל אלו ניתן לצרף במידת הצורך מסמכים רשמיים ותעודות המעידות על הקשר למזמינים, טופס קורות חיים, אישור בטחוני ועוד.

סוגי ויזה לישראל

ויזה לישראל מתחלקת למספר סוגי ויזות, המסווגות לפי המטרה של העליה. אשרת עלייה על פי חוק השבות, אשרת ארעי עבור מי שמעוניין להגיע לישראל לתקופה. אשרת ארעי לבן זוג, אשרת איש דת לשם מילוי תפקידו בארץ, אשרת עבודה לעובדים זרים, אשרת ביקור שלא למטרת עבודה- עד לתקופה של 3 חודשים. לכל בקשה יש את המאפיינים הייחודיים לה ולכן נדרש לצרף את המסמכים המתאימים והנכונים.

עורך דין משרד הפנים

על מנת לבצע את ההליך בצורה תקינה ומסודרת ולהימנע מאי נעימות חשוב להיעזר באיש מקצוע. עו"ד משרד הפנים ידע להנחות כל אחד על פי הצרכים והמאפיינים האישיים שלו. לסייע במילוי הטפסים להוסיף את הצרופות הרלוונטיות ולהגיע מוכנים לקבלת הויזה המיוחלת. שירות של עורך דין מוסמך יכול למנוע עוגמת נפש של חזרה לארץ המוצא, לחסוך זמן ובירוקרטיה ולסייע בהצלחת התהליך.

female lawyer at workplace in office
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן