האם מתאימה לכם קרירייה בהיטק?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

תעשיית ההייטק רותחת, וזה לא עומד להשתנות בשנים הקרובות. כמות המשרות בתחום תגדל בכל שנה, גם בשל הקמת חברות חדשות בשלל תחומי התעשייה, וגם כי כל החברות, בדרך זו או אחרת, צריכות לעבור שינוי כדי לעמוד בקצב ולצעוד לעבר העתיד. 

אם אתם שוקלים הסבה להייטק, אתם ודאי חושבים על השכר והתנאים הגבוהים עליהם כולם מדברים, על שולחנות פינג פונג, חדרי תנומה וחטיפים בחינם, אבל יש בחברות הללו הרבה יותר מזה. כמות האתגרים זהה לכמות ההטבות, והצלחה דורשת עבודה קשה. אז האם אתם מתאימים? זה הזמן לגלות.

אתם צריכים להיות פתוחים ללמידה מתמדת 

הקבוע היחיד בתעשיית הטכנולוגיה הוא השינוי. תחומים חדשים נולדים, המצאות ופטנטים משנות את העולם, שפות תכנות משתנות ומגמות מתחלפות, וכל זה קורה בקצב גבוה מאוד. בשל כך, עובדים בתעשייה מוצאים את עצמם מחליפים משרות כל הזמן, רוכשים כישורים חדשים וממש עוברים בין תחומים.

עובדי הייטק צריכים לדעת ולקבל את עבודה, כי המומחיות שלהם עלולה להתיישן בעוד כמה שנים, ותמיד להיות מוכנים לעשות את הקפיצה הבאה. אם אתם לא מעוניינים בלמידה מתמשכת ובשינויים ריבים, אז אולי זוהי לא הדרך הנכונה עבורכם. 

קצב מהיר, תגמולים גדולים

בעוד ששינוי מתמיד עשוי להרגיש מתיש עבור חלק מהאנשים, אחרים נהנים מהריגוש. הקצב המהיר של מסלול קריירה בטכנולוגיה, מייצר הזדמנויות רבות לקידום ופיתוח. אנשים שמתחילים את דרכם בסטארט-אפ מרשים או בתאגיד טכנולוגי גדול, עשויים לחוות צמיחה מהירה מאוד. 

בתעשייה זו, התמחות יכולה להוביל למשרה קבועה. חברות רוצות לשמור על האנשים שהכשירו, כמו גם להתחרות כדי למשוך כישרונות חדשים. כל זה נשמע ורוד, אבל קחו בחשבון כי הנחיתה וההתאקלמות לתפקידים אלה אינה קלה. ההצלחה שלכם תלויה ביכולת להתאמץ, להתכונן ולהשקיע.

לא חייבים חוש טכני יוצא דופן כדי לעבודבהייטק

עבודות רבות בהייטק אמנם דורשות מומחיות טכנית, אבל לא בהכרח באופן שאתם אולי מדמיינים. לא כל העובדים בתעשייה הם מהנדסים, שרכונים על השולחן ומקודדים את האפליקציה הגדולה הבאה. התפקידים הזמינים בטכנולוגיה משתנים מחברה לחברה, ולרבים ניתן להתקבל על בסיס כישורים רכים – תקשורת, שיתוף פעולה, חשיבה ביקורתית וגמישות – כישורים שלא תלויים בניסיון כזה או אחר, אלא רק בכם.

ניתן לחלק את התפקידים הטכנולוגיים בהייטק לקטגוריות הבאות, באופן מאוד כללי ומופשט:

  • אנשים שדואגים לעמידה ביעדים העסקיים של החברה – מנהלים, אנליסטים, מנהלי מערכות.
  • פותרי בעיות – מדעני נתונים וחוקרים, אשר משתמשים בידע הטכני שלהם כדי למצוא פתרונות. הם קריטיים לחדשנות ולהתקדמות של החברה.
  • מתכנתים ומפתחים – זוהי הקטגוריה בה נמצאים המהנדסים שהזכרנו קודם. הם בונים יישומים מסכים ותהליכים, ויש להם אינטראקציה תכופה עם בעלי עניין עסקיים כדי לאסוף משוב.
  • אנשי תמיכה טכנית –  מסייעים ופותרים בעיות עבור עובדי ולקוחות החברה, והשפעת עבודתם ניכרת מאוד.

כל התפקידים הללו דורשים חוש טכני וכישורים. אם אתם מרגישים שאתם לא מסוגלים ללמוד אותם, חשוב שתדעו כי הפריחה בתעשייה מייצרת הזדמנויות רבות ומגוונות בתחומים אחרים:

אנשי מכירות, למשל, עובדים בהייטק. כמו כל הארגונים, חברות הייטק צריכות להציג את המוצרים שלהן ללקוחות ולהתאים אותם ליעדים העסקיים. עולם הטכנולוגיה מקבל בברכה גם מנהלי פרויקטים שיכולים לארגן, לתכנן ולכוון את הפעילות שלהם. תפקידי שיווק בטכנולוגיה מבטיחים שהמותג של החברה יהיה אטרקטיבי, ותפקידי משאבי אנוש מושכים כישרונות חדשים.

אתם צריכים להרגיש בנוח עם עבודה מרחוק 

בשנת 2020, בעקבות משבר הקורונה, רוב עולם העסקים גילה את העבודה מהבית. ממים על עבודה מהמיטה והצטרפות לשיחות וידאו עם הכלב, החתול או הילדים הופיעו ברחבי האינטרנט.

האם זה חדש? לא לתעשיית הטכנולוגיה. מנהלי החברות פתוחים כבר שנים רבות לרעיון הזה, הרבה בשל העבודה שחלק גדול מהעבודות בהייטק אינן 9 עד 5, אלא מונעות על ידי יעדים. לדוגמה, רוב המפתחים עובדים תחת דדליינים, ואנשים שעובדים בתמיכה מטפלים במצבי חירום בכל שעה, כולל באמצע הלילה.

בעוד שכל חברה פועלת אחרת, במרבית המשרות בהייטק מעודדים עובדים לנהל את הזמן שלהם ולתעדף את המשימות שלהם. אם אתם לא מרגישים בנוח לתקשר באינטרנט והמיומנות הדיגיטלית היא לא הצד החזק שלכם, אתם עלולים למצוא סידור מסוג זה מייגע.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שמירה על ניקיון מקסימלי
עסקים

איך אפשר לשמור על רמה מקסימליות של סדר וניקיון בעבודה

שמירה על סדר וניקיון במקום העבודה הינה קריטית ליעילות ולפרודוקטיביות. סביבת עבודה מסודרת ונקייה מאפשרת לעובדים להתרכז טוב יותר, למצוא פריטים בקלות וליצור אווירה נעימה ומעודדת. במאמר זה נסקור טיפים והמלצות מעשיות לשמירה על רמה מקסימלית של סדר וניקיון בעבודה.

קרא עוד »
עסקים

הקמת מותג איקומרס: מדריך מקיף

תעשיית האיקומרס פורחת, כאשר יותר צרכנים מאי פעם פונים לקניות מקוונות מתוך נוחות, מגוון ותמחור תחרותי. הקמת מותג איקומרס יכולה להיות מיזם רווחי, אבל זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן