האתרים עם הנוף הכי יפה בעולם

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

ישנם הרבה מקומות יפים בעולם שכולם צריכים לבקר בהם לפחות פעם אחת. הנוף היפה ביותר בעולם תלוי בנקודת המבט של האדם. חלק מהאנשים עשויים לגלות שהר ראשמור הוא יותר מאיקוני, בעוד שאחרים עשויים לגלות שהוא משעמם וחסר יצירתיות.

לוועדת המורשת העולמית יש רשימת אתרים עליה היא מגינה כחלק מאתרי המורשת העולמית שלה. האתרים הוגדרו כבעלי ערך אוניברסאלי יוצא מן הכלל.

ליקטנו מקומות קצת פחות מוכרים ויותר מעניינים, המקומות היפים ביותר בעולם הם אלה המעוררים את דמיוננו, הם גורמים לנו לחלום על פאר ופליאה. המקומות היפים ביותר בעולם כולם שונים, אך הם חולקים תכונה משותפת: אנשים מהמדינות האלה אוהבים את מה שמסביב ודואגים לו.

איי סקליג, אירלנד

איי סקליג הם קבוצת איים מול חופי דרום מערב אירלנד. הם הוגדרו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1996.

איי סקליג היו מקום חשוב הן למסורות הקלטיות והן לנצרות במשך מאות שנים, ונתפסו כאתר בעל חשיבות מיוחדת מאז המאה השביעית לספירה. איי סקליג התגלו בשנת 811 לספירה, כאשר ויקינגים פשטו על האזור. תושבי האי יצאו לאחר מכן לתקוף אותם אך לא הצליחו כי איבדו את סירותיהם וציודם בפשיטות קודמות. למזלם של תושבי האי, הם מצאו מקלט באיי אראן הסמוכים.

בשל קשר זה עם התרבות וההתיישבות הנורדית, נודעו איים אלה בשם "Skelligs", שפירושו צוקים בצפון נורדית (השם נכתב גם בשם "Sceilig"). איי סקליג הם ביתם של "תכשיט הכתר" של אירלנד, סקליג מייקל שהוא אי סלעי עם כנסייה על ראש האמונה שהוא בן 1200 שנה.

הפארק הלאומי ילוסטון, ארה"ב

הפארק הלאומי ילוסטון הוא מקום בו חיים מגוון רחב של חיות בר. הוא הוגדר כפארק הלאומי הראשון בעולם בשנת 1872 על ידי הנשיא יוליס ס גרנט. לילוסטון יש גם כמה מהתכונות הגיאותרמיות הגדולות ביותר על פני כדור הארץ, כולל גייזר ישן נאמן ואגם ילוסטון, אגן גייזר ווסט אגודל ואזור תרמי ליד המעיינות החמים של ממותה. פארק זה נשמר בשל יופיו ותכונותיו הטבעיות תוך שהוא מנוהל גם לשימורו. הפארק הלאומי ילוסטון הוא אחד הפארקים המפורסמים ביותר באמריקה. הוא ממוקם בויומינג, מונטנה ואיידהו. הפארק הלאומי ילוסטון הוא ביתם של יצורים רבים, כולל דובים חומים, זאבים, ביזונים, אריות הרים, איילים ועוד ועוד ועוד.

אגם באיקל, רוסיה

אגם באיקל הוא אגם המים המתוקים הגדול ביותר על פני כדור הארץ. הוא ממוקם בסיביר של רוסיה. שטח השטח שלו הוא 1,642 קמ"ר ויותר מ -1,600 איים. אגם באיקל נחשב לאחד האגמים הרגישים ביותר לסביבה בעולם בשל המערכת האקולוגית הייחודית שלו שהייתה מוגנת במידה רבה מהפרעות אנושיות. האגם העתיק בעולם הוא שקע גדול בקרום כדור הארץ. זהו אגם מים מתוקים.

אגם באיקל, רוסיה, הוא האגם העתיק ביותר בעולם ושטחו 20,000 קמ"ר. חלקו הרוסי של האגם הוא בשטח של 5,600 קילומטרים רבועים והוא שימש ביתם של כמה יצורים מדהימים כגון כלב הים באיקאל.אגם באיקל הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו בגלל יופיו הטבעי והמגוון הביולוגי. לאגם יש שפע של בעלי חיים ובעלי חיים, כמו גם מערכות אקולוגיות ייחודיות כמו אלה שנמצאות בסנטות, במערות ובשטחי ביצות.

הר גונבירן, איסלנד

הר גונבירן הוא הר באיסלנד. זהו הר געש פעיל שאינו מכיל קרחונים. היא הנקודה הגבוהה ביותר באיסלנד בגובה 1026 מ 'מעל פני הים. הר Gunbirn, הידוע גם בשם Mount Lykkjaberg, ההר נחקר מדעית במשך מאות שנים, אך רק בשנות החמישים נחקר המכתש בשל יופיו הטבעי ותכונותיו הגיאולוגיות. הר גונבירן הוא הפסגה הגבוהה ביותר של איסלנד בגובה 2,143 מטרים. הוא ממוקם באזור הרמה הדרומי של המדינה בדרום מרכז איסלנד. הר גונבירן נקרא על שמו של גונאר וידיסון, מתנחל נורווגי אשר בנה את ביתו על מורדותיו בשנת 930 לספירה. הר Gunbirn הוא הר יפהפה עם נוף מרשים. בבסיסו נמצא קרחון. הנוף מהפסגה חושף נופים של הרים רבים אחרים הנראים מסביבו, כמו גם קרחונים ומים עלובים שנראים מתחתיו. זה יכול גם לחשוף נוף של בלדורסהיים מצפון וחלקים אחרים של איסלנד מוסתרים על ידי עצים וערפל למי שטיפס שם בלילה.

הר פוג'י, יפן

הר פוג'י הוא אחד הנופים הייחודיים והיפים ביותר ביפן. זהו הר מלכותי מושלג שנראה כמו גיבנת גדולה באופק. הוא היה סמל עבור יפן. הר פוג'י הוא הר געש הממוקם באי הונשו וגובהו כ -3,776 מטרים. הוא שולט בנוף ההרים ביפן במשך אלפי שנים והוא אחד מנקודות הציון המוכרות ביותר ביפן כולה. הר פוג'י הוא הר געש פעיל עם שלוש פסגות אשר ידועות בשם הרי האלפים היפניים. הוא ממוקם על גבול מחוז יאמאנאשי ושיזואוקה, כ -120 קילומטרים ממערב לטוקיו, בקצה הצפוני של האי הראשי יפן הונשו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן