הדברת יתושים – האם היא בכלל עובדת?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

אתם כבר רגילים לריטואל הזה – לפני שיוצאים מהבית מתחילים להימרח בתכשירים נגד יתושים. מעצבן לא? לא רק שהם לא מריחים טוב אלא שגם אתם מרגישים "מורעלים". לא בא לך אחרי יום עבודה, פשוט להנות עם הילדים מהגינה?

אז חיפשתם באינטרנט על הדברת יתושים – ומצאת מדבירים רבים שכל אחד מספר סיפור אחר, נותן אחריות שונה ומשתמש בחומרים שונים. נכון, זה מבלבל, יש המון מידע באינטרנט, חלקו אמין וחלקו פחות (נקרא לזה יותר מכירתי). אז אנחנו כאן, נעשה לכם סדר בכל הנוגע להדברת יתושים.

כיצד מדבירים נגד יתושים?


ובכן, הדברת היתושים לעולם לצערנו לא נעשית על "המקור". כלומר אם היה מקור כלשהו ואותו היינו יכולים לרסס – היינו הכי מרוצים בעולם. העניין הוא שיתושים יכולים להתרבות בכל מים עומדים, והכוונה במים עומדים הם מים שנקוו בתוך כל דבר (אפילו בתוך צמיג הפוך או נדנדת ילדים הפוכה) למשך יותר מ – 7 ימים. עכשיו לכו תמצאו את כל המים העומדים בסמוך לביתכם, גינתכם ומחוצה להם..

אז היכן באמת נעשית הדברת היתושים?

ההדברה הנ"ל נעשית בכל אזורי המנוחה של היתושים, קרי: הצמחייה, העצים, העציצים, הדשא וכל המקומות המוסתרים, המוצלים והקרירים יותר בביתכם. ריסוס על מרצפות, עמודים וליד התאורה גם הוא יכול לעזור כיוון שמעופפים רבים אוהבים להגיע בשעות החשיכה לפנסים המאירים אך הדבר הכי חשוב בריסוס הגינה הוא ריסוס הצמחייה והאזורים המוצלים שהם יוצרים.

באיזה חומר על המדביר להשתמש בריסוס יתושים?

אנו במזיקיס, ניסינו המון חומרי הדברה לאורך העשור האחרון. מחומרים שכתוב עליהם שהם נגד היתושים ועד חומרים שהם יעודיים לטיפול ביתוש הטיגריס האסייני ("הנמר האסייאתי").

עם הזמן מצאנו שיש מספר חומרים שטובים למעופפים ובעיקר ליתושים אך הם נבדלים בפרקי זמן שונים.
חומרים סנטדרטיים כגון: "טמפריד", "אדמירל", "דרקר" וכו' – יחזיקו ליתושים למשך ממוצע של 12-24 שעות. לכן במידה ותרצו לבצע הדברת טרום אירוע ולחסוך בעלויות בקשו מהמדביר לבצע ריסוס ליתושים לפני אירוע. המדביר יגיע בשעות הערב (ביום לפני האירוע) או בשעות הבוקר המוקדמות של אותו היום ויבצע ריסוס – כמו שאתם כבר מכירים על כל אזורי המנוחה של המעופפים.

חומר אחד בולט מעל כולם הינו חומר הדברה בשם BUG – הוא יעיל מאין כמותו ומחזיק בין חודש לחודשיים (קיבלנו גם דיווחים בירושלים שהחזיק לאנשים למשך – 3 חודשים). עלותו לצערנו יקרה עבורנו פי 4-5 מהחומרים הנ"ל שמחזיקים ל -12-24 שעות אך יעיל במידה רבה למשך זמן ממושך. לכן אם כל מה שבא לכם זה להנות ביום שישי – שבת או אחה"צ מהגינה שלכם – אל תחסכו ובחרו בחומר ההדברה היקר יותר שיחזיק לכם את כל הקיץ (כמעט!).

מתי מומלץ לבצע הדברה נגד יתושים?


מאחר והשימוש בחומרי הדברה נגד יתושים מבוצע בשטח חיצוני בלבד, על המדביר להגיע או בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ המאוחרות לבצע את ההדברה. הסיבה היא פשוטה, אנו רוצים שיקח כמה שיותר זמן לחומר לשהות באזורי המנוחה ועל העלווה ושהריסוס לא יתאדה מהר (כמו בימים ממוצעים של 30-35 מעלות בשעות הצהריים). לאורך הזמן גם גילינו שכאשר אנו מבצעים את הריסוס בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ התוצאות הרבה יותר טובות (גם אם לנו זה פחות נוח להגיע בשעות האלו).

עלות הדברת יתושים

העלות מתחלקת ל – 2.
עלות הדברת טרום אירוע –תלוי בגודל השטח שאותו אנו צריכים לרסס ויכול לנוע החל מ – 300 ש"ח לגינה סטנדרטית ועד כ- 1000 ש"ח לשטח גדול בו רוצים לארגן חתונות \ בר מצוות וכו'

יש לשים לב שהריסוס הינו לא על כל השטח שבו אתם מתכוונים לארח אלא בעיקר על הצמחייה והעלווה במקום.

עלות הדברת יתושים שמחזיקה בין 30-60 יום– עלות הדברת יתושים כזאת נעה החל מ – 500 ש"ח לגינה ממוצעת (זכרו, חומר ההדברה יקר פי 5 מחומר הדברה רגיל אך מחזיק פי 30), ויכול לעלות במחיר ככל שהשטח אותו צריך לרסס גדול יותר.

שאלת השאלות – אם אני מרסס אצלי בגינה אבל השכן לא ריסס – האם עדיין הריסוס יהיה יעיל?


התשובה המפתיעה היא – בהחלט כן!
בדרך מהשכנים שלכם היתושים יעצרו "לנוח" באזורי המנוחה הקיימים אצלכם – מאחר והאזורים הללו יודברו – אתם לא תרגישו לא בעקיצות ולא ביתושים.

בהצלחה באביב – קיץ הקרוב!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן