הסבה מקצועית: למי היא מתאימה ואיך מתחילים בתהליך?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

מה זה הסבה מקצועית?

ככל שהטכנולוגיה והסביבה העסקית משתנים ומתגלים ערכי מיומנות חדשים, המעסיקים צריכים להכשיר את עובדיהם מחדש. אם אתם מחפשים עבודה חדשה, הכשרה מחדש היא חובה.

הכשרה מחדש היא תהליך של החלפת קריירה או תעשיה, מעבר מעבודה אחת או מקריירה לאחרת. זה יכול לקרות במהלך חיי העבודה שלך או לאחר הפנסיה.

למרות שהכשרה מחדש יכולה לעלות כסף, ישנן דרכים רבות להפוך אותו לזול יותר.

כיצד מתחילים בתהליך?

הצעד הראשון הוא לחקור את עולם העבודה אליה תרצו להיכנס, בין אם מדובר בהייטק או בכל עבודה אחרת – עשו חקר של משכורות, מצב השוק מבחינת ההיצע עבודות ואיזה דרישות דורשים המעסיקים לפני ההגעה לריאיון עבודה.

לאחר מכן תכתבו על דף את הקורסים\לימודים\ידע שנדרש – במידה ויש לכם את הידע הזה תוכלו להתחיל להגיש את קורות החיים שלכם אבל במידה שאין לכם תוכלו לחפש באינטרנט קורסים בעלות יחסית נמוכה אך עם תמורה גדולה.

דבר נוסף שחשוב לעשות זה לעדכן את קורות החיים שלכם – אם יצאתם מעבודה לאחרונה אז ככל הנראה שלא עדכנתם את קורות החיים שלכם תקופה ארוכה, חשוב לשים דגש על הנראות, סגנון הכתיבה והתוכן אשר כל אלו יהיו הרושם הראשוני שתיצרו אצל המעסיק.

אחרי שתעשו את כל אלו הגיע הזמן לשלוח את קורות החיים שלכם לכמה שיותר משרות – תשאירו את הכוח בידיים שלכם ע”י כך שתגיעו למצב שיש לכם כמה אופציות לעבודות עם תנאים שונים ותוכלו לבחור את העבודה הטובה ביותר עבורכם מאשר להתפשר על עבודה כי התקבלתם רק לאחת.

למי מתאים לבצע שינוי מקצוע?

השאלות שכל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו בכדי לדעת אם הוא צריך לבצע הסבת מקצוע הן:

– האם אתה אוהב את העבודה שלך ורוצה להמשיך לעשות זאת למשך שארית חייך?

– תסתכל על כל הכישורים שלך ותראה באילו מהם אתה הכי גאה. מה עם אלה?

– בדוק אם יש לך כישרונות או כישורים שיתאימו היטב למקצוע אחר. לדוגמה, אם תמיד אהבת עיצוב, הפיכת מעצב גרפי עשויה להתאים לך.

עם זאת, אנשים רבים מרגישים טוב יותר בנוגע לשינוי כשהם יודעים שהכישורים שרכשו במקצוע הנוכחי שלהם יכולים לשמש בקריירה אחרת.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שמירה על ניקיון מקסימלי
עסקים

איך אפשר לשמור על רמה מקסימליות של סדר וניקיון בעבודה

שמירה על סדר וניקיון במקום העבודה הינה קריטית ליעילות ולפרודוקטיביות. סביבת עבודה מסודרת ונקייה מאפשרת לעובדים להתרכז טוב יותר, למצוא פריטים בקלות וליצור אווירה נעימה ומעודדת. במאמר זה נסקור טיפים והמלצות מעשיות לשמירה על רמה מקסימלית של סדר וניקיון בעבודה.

קרא עוד »
עסקים

הקמת מותג איקומרס: מדריך מקיף

תעשיית האיקומרס פורחת, כאשר יותר צרכנים מאי פעם פונים לקניות מקוונות מתוך נוחות, מגוון ותמחור תחרותי. הקמת מותג איקומרס יכולה להיות מיזם רווחי, אבל זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן