יתרונות של לקום מוקדם בבוקר (5 בבוקר – כן כן, השעה הזאת שאתם לא מכירים)

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

לקום מוקדם בבוקר יכול להיות קשה אבל זה יכול לעזור לאנשים להיות יותר פרודוקטיביים ולהשיג יותר.

היתרונות של לקום מוקדם:

– עוזר לך להרגיש רענן ואנרגטי יותר לאורך כל היום

– עוזר לך לנוח טוב יותר בלילה על ידי מתן אפשרות לגוף להירגע

– עזרה למוח שלך לחשוב ברור יותר ולהתמקד במשימה העומדת על הפרק

מעבר לזה לקום מוקדם בבוקר עוזר בהגנה מפני בעיות בריאות כגון השמנת יתר, סוכרת וסרטן. בנוסף, הוא יכול לסייע בטיפול בלחץ ובעיות בריאות נפש אחרות. בחברה של היום אנשים רבים התמקדו בטכנולוגיה עד שהם שוכחים את הרווחה הפיזית שלהם – שתשתפר משמעותית כאשר יקומו מוקדם בבוקר.

זה ההלך רוח של אותם אנשים שקמים ב-5 בבוקר ומתחילים את היום שלהם כאשר אנחנו מנמנמים את שנת היופי שלנו.

אז מה מספיקים לעשות אותם אנשים שקמים מוקדם ועד השעה שאנחנו קמים בה?

בריאיון עם מנכ”ל חברה גדולה נשאל מה סדר היום שלו ומה החשיבות מבחינתו לקימה מוקדם בבוקר, בתשובה ענק המנכ”ל:

“כאשר אני קם ב-5 בבוקר אני מספיק לעשות הרבה יותר לאורך כל היום שלי – דבר ראשון שאני עושה ברגע שאני פותח את העיניים זה שותה שתי כוסות מים, מסדר את המיטה שלי ומבצע כ-20 דקות של מדיטציה. שגרה זאת גורמת לגוף ולמוח שלי להתעורר ולהיכנס למצב מודע של יצירתיות וגישה חיובית.

כעט השעה 5:20 ביום שלי, אני יוצא לגינה ועושה חצי שעה של ספורט, בלי קשר לאימונים אחר הצהריים או בערב – העלאת הדופק בשעה הזאת גורמת לי להיות עירני לאורך כל היום ומיד לאחר מכן אני נכנס להתקלח במים חמים.

בשעה 6:10 בדיוק אני מסיים להתקלח ולהתלבש ואני מכין לעצמי ארוחת בוקר וכוס קפה – הגוף שלי זקוק לאנרגיה כדי לעשות דברים גדולים ואני דואג להכניס אליו רק “דלק” טוב. ירקות חלבונים ופחמימות מלאות הן הבחירות שלי לכל ארוחה מהסיבה שהם מכילים גם סיבים תזונתיים וויטמינים.

ב6:45 אחרי שאכלתי וניקיתי אחריי אני מתיישב לקרוא ספר לצד כוס מים או תה, להקדיש חצי שעה מהיום שלי לקרוא ספר ולהרוויח ערך מוסף שווה יותר מכל פעילות אחרת או שינה.

ב-7:20 אני יוצא לעבודה ובשעה שאני מגיע והעובדים שלי רק מתעוררים כבר הספקתי לעשות בשעתיים את מה שהם יעשו ביום שלם במקרה הטוב – ככה אני מתחיל את הבוקר שלי, רגוע אבל פרודקטיבי. זה מכין את הקרקע מבחינה מחשבתית ופיזית לעשייה של גדולות.

שיטות להתעורר מוקדם בבוקר

אז לא כולנו בעלי שגרת בוקר כמו של מנכ”ל המתרגל את זה תקופה ארוכה אבל הטיפ שהוא חלק איתנו יקר מפז ויכול לעשות את השינוי שיעזור לכם לקום מוקדם: בתשובה לשאלה “איך אתה מתעורר בכל בוקר בשעה 5, גם בבקרים שאתה מאוד עייף וחורפי בחוץ? כהמחשבות היחידות שיש לך בראש זה כמה כיף להיות מתחת לשמיכה כרגע?” ענה המנכל: “יש לי שיטה שפיתחתי לאורך תקופה ארוכה – שיטת ה-5 שניות. זה אולי ישמע פשוט אבל מחקרים רבים הוכיחו שאת ההחלטה שאדם מקבל ב-5 שניות הראשונות היא אינסטינקט בעוד שכל החלטה שמתבצעת מהשנייה השישית והלאה מושפעת מרגשות. לכן אני מתעורר בבוקר וסופר אחורה מ-5 עד ל-1, ככה אני מרכז את המוח שלי בביצוע פעולה ולא מחשבה על כמה כיף לי במיטה. כאשר אני מגיע למספר 1 אני קם מהמיטה מבלי לחשוב – פשוט קם. מפה זה כבר קל, אני מחוץ למיטה וכל מה שאני צריך לעשות זה להתחיל את היום הנפלא שלי”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שמירה על ניקיון מקסימלי
עסקים

איך אפשר לשמור על רמה מקסימליות של סדר וניקיון בעבודה

שמירה על סדר וניקיון במקום העבודה הינה קריטית ליעילות ולפרודוקטיביות. סביבת עבודה מסודרת ונקייה מאפשרת לעובדים להתרכז טוב יותר, למצוא פריטים בקלות וליצור אווירה נעימה ומעודדת. במאמר זה נסקור טיפים והמלצות מעשיות לשמירה על רמה מקסימלית של סדר וניקיון בעבודה.

קרא עוד »
עסקים

הקמת מותג איקומרס: מדריך מקיף

תעשיית האיקומרס פורחת, כאשר יותר צרכנים מאי פעם פונים לקניות מקוונות מתוך נוחות, מגוון ותמחור תחרותי. הקמת מותג איקומרס יכולה להיות מיזם רווחי, אבל זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן