כשוואטסאפ, פייסבוק וגוגל יפלו: מה יקרה ביום שאחרי נפילת האינטרנט?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

עולם ללא אינטרנט נראה לנו מוזר מאוד כעת, אך יהיו לו כמה השלכות קשות. 

בהתאם לאופי האסון, ייתכן שאפילו שירותים בסיסיים כמו הודעות טקסט או שירותי טלפונים סלולריים עלולים להפוך ללא זמינים. הסיבה לכך היא שהתשתית לשירותים אלה היא גם חלק מתשתית האינטרנט. אם לוקחים את ניסוי המחשבה הזה למקרה קיצוני, ייתכן שגם קווי הטלפון לא יעבדו כיוון שגם הם מהווים חלק מהתשתית של האינטרנט.

שירותי כבלים ולוויין לא יהיו זמינים. עדיין תוכלו לגשת לערוצי טלוויזיה שמשודרים באמצעות מגדלי שידור אם יש לכם אנטנה. אבל אם מערכות הכבלים והלווין היו חלק מהתמוטטות הכללית, הייתם מאבדים את הגישה לרוב הערוצים.

לא תוכלו להיכנס לאתרי רשתות חברתיות, כמו פייסבוק או טוויטר. לא תוכלו להפעיל שירות הודעות מיידיות כדי לבדוק מה עם החברים שלכם. רבים מהכלים שאנו מסתמכים עליהם כדי להתעדכן במה שחברינו ובני משפחתנו עושים יפסיקו להתקיים. אם גם השירותים הסלולריים וקווי הטלפון יושפעו, כנראה שנאלץ לכתוב מכתבים ולשלוח אותם דרך הדואר.

גם העברת קבצים בין מחשבים תהיה קשה. יהיה עליכם לאחסן את הקבצים במדיה פיזית כלשהי כמו דיסק או לחבר את שני המחשבים באמצעות כבל פיזי. גם פרויקטים התלויים במחשוב רשת לביצוע חישובים מורכבים לא יעבדו. גם שירותי מחשוב ענן ייכשלו והמידע שאתם מאחסנים על שירותים אלה עלול להפוך לבלתי נגיש.

אהבתם את הכתבה? >> LANE

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Young businesspeople using digital devices with facebook logo icons on screens
טכנולוגיה

איך לזהות עמוד פייסבוק פעיל

פייסבוק, היא הרשת החברתיות הראשונה, הגדולה ביותר, והמשמעותית ביותר בעולם. מעבר להיותה ענקית הרשתות החברתיות בעולם, פייסבוק הלכה ורכשה רשתות חברתיות אחרות לאורך השנים –

קרא עוד »
דילוג לתוכן