מדפסת 3D – הדפסה של כל פריט בצורה תלת מימדית

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

מה היא הדפסה תלת מימדית? 

הדפסת תלת מימד היא תהליך של יצירת אובייקטים מוצקים תלת מימדיים מקובץ דיגיטלי. המדפסת מתחילה עם  קובץ דיגיטלי ולאחר מכן מדפיסה את האובייקט שכבה אחר שכבה . 

הדפסת תלת מימד זו ידועה גם בשם ייצור תוסף. התהליך כולל יצירת אובייקטים תלת מימדיים על ידי הפקדת חומר  בשכבות עוקבות ובנייתם ליצירת אובייקט. 

מדפסות אלו ידועות גם כמכונות מהיר של אבות טיפוס או מכונות ייצור תוספים והן משמשות בתעשיות שונות כולל  הנדסה, אדריכלות, עיצוב תעשייתי, רפואת שיניים, עיצוב תכשיטים והנעלה. 

הדפסת תלת מימד הפכה יותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות. השימוש בהדפסת תלת מימד אינו מוגבל רק  לתעשיות ייצור, אלא ניתן להשתמש בו גם בתחומים אחרים כגון חינוך ובריאות. 

מדפסת 3D

מדפסות 3D הינן מדפסות תלת מימד ומה שמאפיין אותן הוא שהן לא מוגבלת רק להדפסה בתלת מימד אלא יכולות להדפיס עם ספקטרום צבע מלא מה שאומר שהיא יכולה להדפיס כל צבע שתרצו, לא רק שחור ולבן כמו  מדפסות אחרות בשוק. זה מאפשר לך ליצור דגמים למראה מציאותי יותר ממה שיכולת ליצור קודם וליצור אובייקט  בעל משטח חלק. 

סוג זה של טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית קיים כבר שנים, אך רק לאחרונה הטכנולוגיה הפכה למשתלמת ונגישה  יותר עבור האדם הממוצע. 

מדפסת 3D היא סוג של מדפסת תלת מימד המשתמשת בלייזר UV כדי להמצק שרף נוזלי. סוג מדפסת זה מושלם  עבור עיצובים הדורשים רמת פירוט ודיוק גבוהה. 

עבור מה משמשת המדפסת?

מדפסות 3D הן העתיד של הדפסת תלת מימד. הן יכולות להדפיס כל דבר מאוכל ועד בגדים, והן גם ידידותיות  לסביבה. יתר על כן, הן יכולות להדפיס בכל צורה וגודל. 

מדפסות 3D משמשות לקוחות ומעצבים להדפסת דגמים, אבות טיפוס ודגמים. 

חלק מהשימושים של מדפסות 3D כוללים: 

• הדפסת דגמים, אבות טיפוס, ומוקאפים. 

• -צירת פסלים או פסלונים מודפסים בתלת מימד. 

• הדפסת תכשיטים בהתאמה אישית או חפצים קטנים אחרים. 

• יצירת מודלים אדריכליים למצגות או למטרות שיווק.

Filaments for 3D printing. ABS wire plastic for 3d printer, variety of colors. 3d illustration
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Young businesspeople using digital devices with facebook logo icons on screens
טכנולוגיה

איך לזהות עמוד פייסבוק פעיל

פייסבוק, היא הרשת החברתיות הראשונה, הגדולה ביותר, והמשמעותית ביותר בעולם. מעבר להיותה ענקית הרשתות החברתיות בעולם, פייסבוק הלכה ורכשה רשתות חברתיות אחרות לאורך השנים –

קרא עוד »
דילוג לתוכן