מהן תאונות העבודה הנפוצות ביותר?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

תאונות עבודה עלולות לגרום למגוון רחב של סוגי פציעות. לאחרונה התפרסם מחקר סטטיסטי, מטעם המועצה הלאומית לבטיחות במקום העבודה של ארצות הברית, ובו כמה נתונים מעניינים. 

מהן שלוש פציעות העבודה הנפוצות ביותר שמביאות להחמצת זמן עבודה?

פציעות חמורות יכולות לגרום להחמצת כמה ימים עבודה, עד אובדן כושר עבודה זמני או קבוע. אלה שלושת הגורמים הכי נפוצים לפציעות כאלה:

  • מאמץ יתר – על פי הארגון, קטגוריה זו כולל פעילויות כמו הרמת משאות או התכופפות, בתדירות גבוהה.
  • פגיעה מחפצים וציוד – חפצים יכולים ליפול, יש חפצים בהם ניתן להיתפס ואחרים עלולים למחוץ אנשים. 
  • החלקות, מעידות ונפילות – נפילות עלולות לגרום למגוון סוגים של פציעות טראומטיות, בין אם הן כוללות החלקה על רצפה רטובה או נפילה מגובה עקב כשל בסולם או מעקה לא תקין.

שימו לב: כדי שתוכלו להתמודד כלכלית עם חוסר היכולת לעבוד, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח סיעודי מנוסה ומקצועי, שיסייע לכם למצות את הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי והגורמים השונים.

מהן שלוש פציעות המאמץ הנפוצות ביותר בעבודה?

כפי שכבר הזכרנו, מאמץ יתר עלול לגרום לפציעה לא פשוטה. פציעות כמו נקעים, מתיחות וקרעים, אמנם יכולות לנבוע מתאונות טראומטיות (כגון נפילות והתנגשויות), אך גם פעולה מאומצת שמבוצעת בתדירות גבוהה עלולה לגרום להן. למעשה, סוגים רבים של פציעות מאמץ חוזרות ונשנות, שכיחות למדי בקרב עובדים במגוון רחב של עיסוקים.

  • תסמונת התעלה הקרפלית – פציעת מאמץ חוזרת ונשנית בפרק כף היד, הנפוצה בקרב עובדי משרד, בעיקר אלה שעובדים שעות ארוכות עם מקלדת ועכבר. גם סוגים אחרים של עובדים יכולים לפתח את תסמונת התעלה הקרפלית, שעלולה להקשות עליהם לעבוד או למנוע מהם לגמרי את האפשרות.
  • מרפק טניס – למרות שמו, מרפק טניס הוא פציעת מאמץ שלמעשה נפוצה מאוד בקרב עובדים. היא נגרמת בדרך כלל ממשימות הקשורות לעבודות כגון צביעה, הפעלת כלים כבדים, חיתוך, ריתוך, הפעלה וביצוע בדיקות שיניים ורפואה.
  • פציעות הנגרמות על ידי דלקת – דלקת, על שלל סוגיה, היא בין הגורמים השכיחים ביותר לפציעות מאמץ. הדוגמה הנפוצה ביותר היא דלקת גידים.

מהן שלוש הפציעות השכיחות ביותר במקומות עבודה כתוצאה מתאונות?

  • פציעות גב וצוואר – פריצת דיסק, צליפת שוט ופציעות גב וצוואר אחרות, עלולות להיגרם במגוון רחב של סביבות עבודה. הן יכולות להיגרם מכל סוגי התאונות, ולעיתים קרובות גורמות לתקופות היעדרות מהעבודה ארוכות משמעותית מהממוצע.
  • שברים ונקעים בעצמות – שברים בעצמות גורמים גם להיעדרויות ארוכות טווח עבור עובדים רבים. גם פריקות, למרות שבדרך כלל הן פחות חמורות משברים, מותירות  עובדים רבים עם צורך בקצבאות נכות לטווח קצר.
  • זעזוע מוח ופגיעות מוח טראומטיות אחרות – זעזוע מוח ותופעות דומו שכיחים יותר ממה שאנשים רבים מבינים. אתם לא צריכים לאבד את ההכרה כדי לסבול מזעזוע מוח. למעשה, ישנם מספר תסמינים מלבד חוסר הכרה שיכולים להעיד על פגיעה מוחית הדורשת טיפול, מנוחה והתאוששות.

מהן הפציעות הנפוצות ביותר במקומות עבודה לפי חלק בגוף?

עד כה כיסינו רבים מהסוגים הנפוצים ביותר של פציעות במקום העבודה – כמו גם את הסיבות השכיחות ביותר לפציעות אלו. כעת, בואו נדבר על הפציעות הנפוצות ביותר במקום העבודה לפי חלקי גוף. על פי המחקר, שלושת חלקי הגוף הנפגעים ביותר בתאונות עבודה הם: גב, ידיים ורגליים.

עם זאת, יש לציין כי עובדים הסובלים מפציעות בכתף ​​צפויים להחמיץ את זמן העבודה הרב ביותר. על פי נתוני הארגון, המספר החציוני של ימי החמצה בגין פציעות כתף הוא 28. פציעות שורש כף היד הן הבאות עם חציון של 15 ימי היעדרות מהעבודה, ואחריהן פציעות בקרסול (11), פציעות בכף הרגל (10), פציעות בגב (7) ופציעות ראש (3).

באילו מקצועות מתרחשות הכי הרבה תאונות עבודה?

אילו סוגי עובדים נוטים להחמיץ זמן מהעבודה עקב פציעה הקשורה לעבודה? על פי המחקר, אלה  חמשת המקצועות אשר סובלים מהמספר הגדול ביותר של פציעות נכות: שירות (כולל כבאים ושוטרים), הובלה ומשלוח, ייצור והפקה, התקנה, תחזוקה ותיקון, בנייה.

כמובן שתאונות יכולות להתרחש בכל תחום וחברה, בדיוק כפי שהן עלולות לקרות אצלכם בבית. חשוב להיות זהירים ולנסות להימנע ככל הניתן מפציעות מיותרות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן