מה ההבדל בין השקעה במניה לבין השקעה במטבעות זהב?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

קיימת חשיבות גבוהה שכל מי שתר אחר אפיקי השקעה, ייחשף לכמה שיותר אפשרויות – מה שיאפשר לא לבחור את אפיקי ההשקעה המשתלמים והמתאימים ביותר עבורו.
אז בעוד שכול משקיע מתחיל שמע על האפשרות של השקעה בשוק ההון ורכישת מניות, לא כולם מכירים את האופציה של השקעה במטבעות זהב – שעל פי התחזיות, השקעה זו עתידה לספק תשואות גבוהות במיוחד בשנים הקרובות.
אז אם גם אתם תרים אחר אפיקי השקעה ואולי מתלבטים בין מניות לבין מטבעות זהב (או מבקשים לשלב בין ה-2 ומתלבטים לגבי היחסים), להלן מספר דברים שחשוב שתדעו על כל אחת מסוגי ההשקעות:

השקעה במניות

השקעה במניות טומנת בחובה סיכון מסוים – אמנם יש בהשקעה זו פוטנציאל לתשואות גבוהות במיוחד אבל גם סיכונים להפסדים גבוהים במיוחד – ערך המנויות מושפע מלא מעט גורמים חיצוניים כמו: מלחמות בעולם, תנודות בשוק ההון, אינפלציה ועוד…
החזקה במניות של חברה מסוימת הופכת את המשקיעים לשותפים בחברה – כאשר, באמצעות רכישת מניות של אותה החברה, אתם למעשה אוחזים באחוז מסוים מההון שלה – מה שמקנה גם השתתפות בדיבידנדים וזכות הצבעה.
קבלת ההחלטות בהשקעה במניות חייבת להתבצע בצורה מושכלת ונבונה, כאשר, קיימת חשיבות גבוהה להישאר מעודכנים (על מנת לא לצאת בהפסדים משמעותיים) ובמידת הצורך, לדעת למכור את המניות בזמן. 

השקעה במטבעות זהב

זהב מהווה כמתכת יקרה, אשר אחד היתרונות המשמעותיים בהשקעה בה, זאת העובדה שמדובר בהשקעה אשר שומרת על יציבותה. מי שבוחר להשקיע בזהב יוכל לעשות זאת דרך רכישה של מטבעות זהב או של מטילי זהב – כאשר, מי שבוחר לעשות זאת, אמור לדאוג לבטח את ההשקעה. אפשרות נוספת היא לרכוש תכשיטי זהב לצורך השקעה.
עוד אופציה להשקעה בזהב, עוברת ברכישת ניירות ערך אשר הינם צמודים למחיר הזהב.
היתרון ברכישת מטבעות זהב, טמון בעובדה שמדובר בנכס ממשי אותו אתם עתידים להחזיק בידכם, מה שישמש כעוגן ויקטין במידה משמעותית את הסיכון הקיים באותה ההשקעה. 
חשוב לציין, שהביקוש לזהב קיים תמיד, גם במקרים בהם קיימת אי יציבות בשוק המניות, עדיין ניתן למצוא קונים לזהב, מה שיבטיח את מימושה של ההשקעה.

Growth of gold on stock market concept. Gold bar and ingots on chart of financial report.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שמירה על ניקיון מקסימלי
עסקים

איך אפשר לשמור על רמה מקסימליות של סדר וניקיון בעבודה

שמירה על סדר וניקיון במקום העבודה הינה קריטית ליעילות ולפרודוקטיביות. סביבת עבודה מסודרת ונקייה מאפשרת לעובדים להתרכז טוב יותר, למצוא פריטים בקלות וליצור אווירה נעימה ומעודדת. במאמר זה נסקור טיפים והמלצות מעשיות לשמירה על רמה מקסימלית של סדר וניקיון בעבודה.

קרא עוד »
עסקים

הקמת מותג איקומרס: מדריך מקיף

תעשיית האיקומרס פורחת, כאשר יותר צרכנים מאי פעם פונים לקניות מקוונות מתוך נוחות, מגוון ותמחור תחרותי. הקמת מותג איקומרס יכולה להיות מיזם רווחי, אבל זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן