מה הטיפול באי ספיקת לב ואיפה מומלץ לטפל?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

אי ספיקת לב – מתרחשת כאשר שריר הלב אינו שואב דם כמו שצריך. כאשר זה קורה, הדם מתגבש לעתים קרובות ונוזל יכול להצטבר בריאות, מה שגורם לקוצר נשימה. אי ספיקת לב עלולה להיות מסכנת חיים, ליווי והנחייה של רופא הם הכרחיים על מנת למצוא את הטיפול הנכון למען אריכות ימים ואיכות חיים כאחד. 

תסמינים 

קוצר נשימה עם פעילות או בשכיבה, עייפות וחולשה, נפיחות ברגליים, בקרסוליים וברגליים לעיתים אולי דופק מהיר או לא סדיר. כמו כן, נפיחות באזור הבטן, עלייה מהירה מאוד במשקל מהצטברות נוזלים,בחילות וחוסר תיאבון או אפילו קושי בריכוז או ירידה בערנות ועוד. כמובן שאם חשים לא טוב חייבים ללכת לרופא להבדק ולבנות תוכנית טיפול.

אבחון

כדי לאבחן אי ספיקת לב, הרופא יבחן את ההסטוריה הרפואית של הפציינט בדיקדוק ויבדוק גורמי סיכון שונים כגון לחץ דם גבוה, מחלת עורקים כליליים או סוכרת. הרופא אז יעשה בדיקה מקיפה הכוללת האזנה לריאות וללב, בדיקות דם ואולי אף ישלח לבדיקות נוספות כגון אקו לב, מבחן מאמץ , סי טי ועוד. דוקטור דוד לוריא יטפל בכם במלוא המקצועיות והאיכות.

טיפול

אי ספיקת לב היא מחלה כרונית הדורשת טיפול לכל החיים. עם זאת, עם הטיפול, הסימנים והתסמינים של אי ספיקת לב יכולים להשתפר, ולעיתים הלב מתחזק. רופא מומחה בתחום יכולים לפעמים לתקן אי ספיקת לב על ידי טיפול בגורם הבסיסי. לדוגמה, תיקון שסתום לב או שליטה על קצב לב מהיר עשויים להפוך את אי ספיקת הלב. אך עבור רוב האנשים, טיפול באי ספיקת לב כרוך באיזון של התרופות הנכונות ולעיתים שימוש במכשירים שעוזרים ללב לפעום ולהתכווץ כראוי. 

אהבתם את הכתבה? >>gatita.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

נשירת שיער
אופנה

פתרונות לנשירת שיער 

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן