מה זה חימום תת רצפתי?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

חימום תת רצפתי הוא שיטה פופולרית יותר ויותר לחימום בתים ומבנים, ולא בכדי. שלא כמו שיטות חימום מסורתיות, חימום תת רצפתי מפיץ את החום באופן שווה בכל החדר, ומספק דרך נוחה ויעילה לחמם את הבית שלך. חימום תת רצפתי, המכונה גם חימום רצפה קורן, הוא מערכת חימום המותקנת מתחת לרצפת הבניין. המערכת פועלת על ידי זרימת מים חמים דרך סדרת צינורות או כבלי חימום חשמליים המותקנים מתחת לריצוף. זה מייצר חום שמקרין כלפי מעלה, ומספק מרחב מחיה חמים ונוח.

ישנם שני סוגים עיקריים של חימום תת רצפתי: חשמלי ומבוסס על מים. חימום תת רצפתי חשמלי עושה שימוש בכבלי חימום או מחצלות, אשר מותקנים ישירות מתחת לריצוף. חימום תת רצפתי על בסיס מים, לעומת זאת, עושה שימוש בצינורות המונחים לתוך תת רצפת, אשר מחוברים לאחר מכן למערכת הסקה מרכזית.

היתרונות של חימום תת רצפתי

ישנם מספר יתרונות להתקנת חימום תת רצפתי בבית או בבניין:

  • נוחות מוגברת: חימום תת רצפתי מספק פיזור אחיד יותר של החום בכל החדר, מה שאומר שלא יהיו לך נקודות קרות או נקודות חמות. זה יוצר מרחב מחיה נוח יותר ומפחית את הצורך ברדיאטורים או תנורי חימום מגושמים.
  • חסכוני באנרגיה: מכיוון שחימום תת רצפתי מפיץ חום באופן שווה, הוא יכול להיות יעיל יותר באנרגיה משיטות חימום מסורתיות. המשמעות היא שתוכלו לחסוך כסף בחשבון האנרגיה שלכם ועדיין ליהנות ממרחב מחיה חמים ונוח.

חיסכון במקום: בניגוד למערכות חימום מסורתיות הדורשות רדיאטורים או תנורי חימום גדולים, חימום תת רצפתי מוסתר מתחת לריצוף, מה שמפנה שטח יקר בקיר.

  • תחזוקה נמוכה: חימום תת רצפתי דורש מעט מאוד תחזוקה, מכיוון שאין חלקים נעים או רכיבים גלויים לדאוג.
  • איכות אוויר טובה יותר: בניגוד לשיטות חימום מסורתיות שמזרימות אוויר, חימום תת רצפתי אינו יוצר זרמי אוויר, מה שאומר שאבק ואלרגנים אינם מופצים בחדר.

התקנת חימום תת רצפתי

תהליך ההתקנה של חימום תת רצפתי ישתנה בהתאם לסוג המערכת שתבחרו. עם זאת, באופן כללי, התהליך כולל את השלבים הבאים:

  • עיצוב: לפני התקנת חימום תת רצפתי, חשוב לתכנן את המערכת כדי לוודא שהיא מתאימה לבית או לבניין שלכם.
  • הכנה: יש להסיר את הריצוף על מנת להתקין את מערכת החימום התת רצפתי.
  • התקנה: הצינורות או כבלי החימום החשמליים מותקנים, ישירות מתחת לריצוף או לתוך תת-רצפת.
  • חיבור: הצינורות או הכבלים מחוברים למערכת ההסקה המרכזית.
  • גימור: ריצוף מוחלף, והמערכת נבדקת כדי לוודא שהיא פועלת כהלכה.

עלות חימום תת רצפתי

עלות החימום התת רצפתי תהיה תלויה במגוון גורמים, לרבות גודל החלל, סוג המערכת שתבחרו ומורכבות ההתקנה. חימום תת רצפתי חשמלי נוטה להיות יקר יותר להתקנה אך עשוי להיות חסכוני יותר בחללים קטנים יותר. מערכות מבוססות מים, לעומת זאת, יקרות יותר להתקנה אך הן יעילות יותר בחללים גדולים יותר. מומלץ לבקר באתר https://www.sp-i.co.il/ כדי להתרשם מהמחירון שמעניק היצרן לספקי השירות.

סיכום

חימום תת רצפתי הוא דרך מודרנית ויעילה לחמם את הבית או הבניין שלכם. הוא מציע מגוון יתרונות, כולל נוחות מוגברת, יעילות אנרגטית, חיסכון במקום, תחזוקה נמוכה ואיכות אוויר טובה יותר. תהליך ההתקנה אמנם יכול להיות מורכב, אך התוצאה היא חלל מגורים חמים ונוח ששווה את ההשקעה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן