מה זה פסוריאזיס ואיך מטפלים בה?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

פסוריאזיס (הנקראת גם ספחת) היא מחלת עור אוטואימונית, אשר על פי ההערכה מהווה את נחלתם של בין 2 ל-3 אחוז מהאוכלוסייה (בישראל יש כ-300 אלף חולים בפסוריאזיס).
מחלת הפסוריאזיס נגרמת בעקבות פעילות יתר של מערכת החיסון – כאשר, המערכת החיסונית מזהה את תאי המערכת אשר אמורים להגן על הגוף, כתאים עוינים, מה שגורם למצב דלקתי בעור.
הפסוריאזיס מהווה כמחלה כרונית אשר מלווה את החולים לאורך כל החיים.

הסימפטומים של פסוריאזיס

התסמינים של פסוריאזיס באים לידי ביטוי בהופעה של כתמים/ נגעים אדומים או קשקשת בצבע לבן וכסוף, באזורים שונים על פני הגוף – ובעיקר באזורים הבאים: ברכיים, גב, חזה, בטן, קרקפת, איברי המין ומרפקים. סימפטום נוסף בא לידי ביטוי בתחושת גרד ועקצוץ בעור.
הסימפטומים יכולים להופיע ולהישאר לפרק זמן של מספר ימים או שבועות, לאחר מכן לחלוף ולחזור שוב בעקבות טריגר כזה או אחר. חומרת הסימפטומים יכולה להשתנות בין חולה אחד לאחר. 

איך מטפלים בפסוריאזיס?


ראשית כל, יש כמובן לאבחן את קיומה של המחלה, כאשר רופאים יודעים לבצע את האבחון על פי מראהו של העור ובמקרים מסוימים, יעלה גם צורך בלקיחת דגימה קטנה של העור (ביופסיה) לצורך האבחנה.
מבחינת הטיפול במחלה, ישנם מספר סוגי טיפולים מרכזיים והם: שימוש באמצעות תכשירים לשימוש חיצוני (קרמים טיפוליים, שמפו טיפול בפסוריאזיס ועוד..), טיפולי פוטותרפיה, טיפולים באמצעות תרופות סיסטמיות (אשר פועלות בצורה מערכתית וניתנות דרך הפה או באמצעות הזרקה וטיפולים בים המלח.
סוג הטיפול אמור להתבסס על פרמטרים כמו: חומרת הסימפטומים והיקפים, יעילות, העדפות והשאלה האם הטיפול טומן בחובו תופעות לוואי – כמובן, שניתן לשלב מספר דרכי טיפול שונות לדוגמא, טיפולים בים המלח וטיפול בתכשירים לשימוש חיצוני (אשר חלקם מבוססים על חומרים טבעיים, כך שלא קיים סיכון לתופעות לוואי).

חשוב להדגיש, שכיום ישנה קשת רחבה של טיפולים בפסוריאזיס, אשר חלק גדול מהם נחשבים לטיפולים יעילים, אשר מסייעים להקל במידה רבה על הסימפטומים ואף להוביל להפוגה מלאה במחלה – מצב זה משפר במידה רבה את איכות החיים של הסובלים מהמחלה.

Ayurvedic Neem Oil

צריכים עזרה של מומחים?

אם גם אתם סובלים מעור יבש, אתם מוזמנים לקבל ייעוץ חינם מחברת קמדיס המתמחה בפתרונות לבעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. מלאו את הפרטים הבאים לייצירת קשר עם קמדיס:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

נשירת שיער
אופנה

פתרונות לנשירת שיער 

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן