עדשות מגע מולטיפוקל – מה זה?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

רבים מאיתנו כיום מרכיבים משקפי ראייה, משקפי קריאה או עדשות מגע, אך אין הכרח שהן מתאימות לכל אחד. כך למשל, לא מעט אנשים הסובלים לדוגמה מקוצר ראייה, בוחרים כנגד ההמלצה שלא להרכיב את משקפי הראייה מתוך מגוון סיבות – טעמי אסתטיקה למשל או טעמי חוסר נוחות. אחד הפתרונות לכך עבור אנשים אלו הוא פתרון אופטי. מהן עדשות מולטיפוקל? כיצד הן עובדות? האם הן מתאימות לכולם? כל התשובות במאמר. 

עדשות מגע מולטיפוקל – מה זה?

אלו הן עדשות מיוחדות שלמעשה מחדדות במספר מוקדים את הראייה – ראייה מקרוב, ראייה למרחק וראייה לטווח ביניים. עדשות מגע מולטיפוקל מסייעות להגברה של חדות התמונה בכל טווח קיים ללא כל צורך בהחלפת אמצעי ראייה. 

מהן יתרונות עדשות מגע מולטיפוקל?

לעדשות מגע מולטיפוקל קיימים מספר יתרונות מרכזיים, ביניהם:

  • ראייה נהדרת בטווח קרוב ובטווח רחוק
  • התלות במשקפיים פוחתת
  • בעת עטיית מסיכה ניתן להימנע מהמטרד של הצטברות אדים

מהן חסרונות עדשות מגע מולטיפוקל?

לצד יתרונותיהן של עדשות מולטיפוקל, ישנם גם מספר חסרונות מרכזיים:

  • העלות עבור עדשות מגע מולטיפוקל משמעותית יותר גבוה מאשר של עדשות מגע רגילות
  • ניתן להיות עם עדשות מגע מולטיפוקל רק למספר שעות מוגבל
  • יש צורך בהסתגלות לעדשות אלו, הן מבחינת הרכבתן והן מבחינת ראייה

האם עדשות מגע מולטיפוקל מתאימות לכל אחד?

מדובר בעדשות מיוחדות המסייעות ומחדדות במספר מוקדים את הראייה, לכן היא מותאמת עבור אלו הסובלים מקוצר ראייה ביותר מטווח ראייה אחד. ישנם אנשים שעליהם להרכיב משקפיים בשל לקות ראייה כזו או אחרת אך הם בחרו שלא להרכיב אותם. לכן, אחד הפתרונות עבור אנשים אלו, שימוש בעדשות מגע עשויה להיות אפשרות טובה.

איפה ניתן לרכוש עדשות מגע מולטיפוקל?

עדשות מגע אלו ניתן לרכוש ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, בכל אופטיקה הקרובה לביתכם. ניתן לרכוש מולטיפוקל באשקלון, בתל אביב, אילת, עכו, ירושלים ועוד. על אותו עיקרון, ניתן גם לרכוש עדשות מגע אונליין באתרים המציעים זאת. איך ניתן למצוא את הסניף הקרוב לביתכם? כך למשל, במידע ואתם גרים באשקלון, ניתן לבצע חיפוש בגוגל "עדשות מגע באשקלון" ולקבל תוצאות רלוונטיות עבורכם.

עיצובים שונים בעדשות מגע מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל בעיצוב אספירי

מדובר בסוג עדשה המחולקת לסוג של מעגלים, כאשר המעגל החיצוני ביותר מסייע עבור ראייה מקרוב, המעגל הפנימי ביותר מסייע עבור ראייה למרחק ואילו המעגל האמצעי מסייע עבור ראיית ביניים. כלומר, עדשה בעלת מוקד משתנה עם שינוי הדרגתי בחלק המרכזי.

עדשות מולטיפוקל בעיצוב ביפוקל

מדובר בסוג עדשה המחולקת לשני מוקדים שונים, כאשר האחד בחלק התחתון, המסייע בחידוד ראייה מקרוב, והשני בחלק העליון של העדשה, המסייע בראייה למרחק. לעדשה מוצמדת סוג של "משקולת" שמחזיקה אותה ומונעת ממנה לזוז ממקומה על מנת שלא "תטייל" ברחבי העין. כלומר, עדשה דו מוקדית.

עדשות מולטיפוקל בעיצוב קונצנטרי

מדובר בסוג עדשה המורכבת ממספר מעגלים, האחד בתוך השני – כל אחד מאותם עיגולים מותאם עבור מרחק ראייה שונה.  כך למשל העיגול הפנימי הוא עם פוקוס למרחק, הבא אחריו יתמקד בפוקוס עבור קריאה, לאחר מכן למרחק ואז לקריאה וכן הלאה. כלומר, עדשה קונצנטרית בעלת טבעות המכילות מרכז משותף כאשר קיים מוקד לרחוק ומוקד לקרוב. 

התאמת עדשות מגע מולטיפוקל

ראשית, מומלץ לתאם תור אצל רופא עיניים בטרם התאמת עדשות מגע מולטיפוקל על מנת לשלול מקרים כאלו ואחרים של מחלות עיניים למשל שעשויות לאפיין את בני הגיל השלישי בעיקר, כמו למשל גלאוקומה או קטרקט.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

נשירת שיער
אופנה

פתרונות לנשירת שיער 

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן