פרקטים – טרנדים ועל זמניים

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

התקנה של פרקט בבית כבר מזמן הפך לדבר שהוא קבוע. הרבה מאוד אנשים בוחרים להכניס אל החלל המעוצב שלהם את רצפת העץ ולהעניק עוד נגיעה פסטורלית וחמימה אל תוך הבית שלהם. אם בעבר הפרקט עץ היה פרויקט מאוד מאתגר מבחינת תחזוקה, מחירים והתקנות, היום האלטרנטיבה הסינטטית הפכה את הפרקט אל נגיש הרבה יותר. פרקט הלמינציה אשר תפס את המקום של פרקט העץ והוא הפך להיות כמובן נחלת הכלל, גם בזכות המחיר הזול שלו, גם בגלל המראה הכי קרוב שיש לעץ טבעי וגם בזכות האפשרויות הרבות שאפשר למצוא בין כל הסוגים השונים. רצפת הקרמיקה מפנה לאט לאט את המקום שלה לפרקט למינציה ולא בכדי. היתרונות הרבים שיש בסוג הפרקט הזה מביאים אל בחירה רבה של ישראלים אשר מבקשים לעצב את הבית.

טבעי או לא טבעי?

עולם הפרקטים הוא מאוד רחב ומגוון וכדאי וחשוב להכיר אותו לפני הבחירה בסוג של הפרקט אשר תתקינו. כאשר התקציב שלכם מוגבל, הבחירה הטבעית היא במוצר הלא טבעי אשר מציע השוק. פרקטים מלמינציה לא עשויים כלל מעץ טבעי ובגלל זז הם זולים יותר. יש הרבה סוגים של פרקט למינציה, האיכות שלו ואורך החיים שלו יקבעו על פי הרמה של העמידות שלו. פרקט למינציה מומלץ הוא כזה אשר יהיה בעובי של 8 מ"מ ומעלה, אם תיקחו פרקט שהוא עבה יותר, ככה הוא יותר איכותי. בחירה ברמה של השחיקה של הפרקט תהיה בהתאמה מלאה אל החלל אשר אותו אתם מעצבים. בחללים העסקיים כמו חנויות ומשרדים שונים אשר בהם התנועה היא רבה, מומלץ מאוד להתקין פרקט ברמה של שחיקה של AC5, בעוד שבתוך החללים הביתיים כמו חדרי השינה, יתאימו דווקא לפרקט ברמה של שחיקה של AC3.

פרקט מאירופה

כמו הרבה מאוד מן המוצרים שהם בעלי תו תקן איכותי, גם כאן מומלץ מאוד לבחור בפרקט למינציה אשר מיוצר בגרמניה. סוגי פרקט למינציה אשר מיוצרים במזרח הרחוק נחשבים להרבה פחות איכותיים ופחות עמידים, ובאופן כללי ממש עדיף שלא להתפתות בגלל המחיר הזול שלהם ולבחור באיכות כמובן. כפי שציינו, האיכות של הפרקט תקבע את האורך חיים שלו. בין אם אתם תבחרו בסיננטי או בטבעי, קודם כל תזכרו להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מוסמכים לכך.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן