בעל עסק אשר מצפה שהאתר שלו יצליח להגשים את יעדיו – צריך שבסופו של דבר תהייה באתר תנועת גולשים עירה ואיכותית ויש 2 שיטות להבאת תנועה לאתר:
- קידום אתרים PPC
- קידום אתרים SEO
המטרה של שתי השיטות היא זהה: להזרים משתמשים אל האתר שבסופו של דבר יהפכו גם ללקוחות, אבל הדרך היא שונה. בקידום אתרים ממומן, אנחנו מנהלים קמפיינים שכדי להתניע אותם, צריך להשקיע בתקציב פרסום (נקרא גם "תקציב מדיה"). זה בעצם סוג של ברז: "כשהברז פתוח", זה אומר שאנחנו שמים כסף כדי שהמודעות שלנו יהיה באוויר ואכן יהיה שיווק ותוצאות. אממה – ברגע ש"סוגרים את הברז" – אנחנו מחזל"שים את התקציב ואז כל הפרסום יורד מהאוויר באותה המהירות שהוא עלה.
היתרון המובהק של קידום ממומן זה המיידיות: ברגע שמעלים קמפיין ממומן לאוויר, ישר רואים תוצאות ומיד אפשר להתחיל לחשב החזר השקעה כבר מהיום הראשון. מצד שני, קמפיין ממומן יוצר תלות בתקציב. זה אומר שאין באמת יציבות והעסק תלוי בחישוב החזר השקעה כל הזמן.
קידום אתרים אורגני (SEO) – השקעה לטווח ארוך
בעוד שקידום ממומן יוצר תלות בתקציב השיווק – קידום אורגני יעיל יוצר מצב בו האתר "משווק את עצמו". הכוונה היא שלאחר תהליך מוצלח של קידום אורגני בגוגל, מילות המפתח הרלוונטיות של העסק אמורות להיות בראש תוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל – מה שלמעשה מבטיח תנועה איכותית וחינמית.
אז למה שלא נעשה רק קידום אתרים אורגני?
להבדיל קידום אתרים PPC, בקידום אורגני הוא איטי (מאוד!). כשנכנסים לפוריקט קידום אורגני, צריך להתאזר בהרבה מאוד סבלנות, שכן הבאת האתר שלך לתוצאות ריאליות (עמוד ראשון בגוגל ותוצאות 1, 2 או 3) יכולה לקחת במקרים מסויימים אפילו שנה שלמה. אבל, ברגע שהתהליך מניב פרי – מדובר בתנועה האיכותית ביותר של הגולשים. תדמית האתר שלך צוברת כוח רב בשל המיקום הגבוהה בגוגל ויחסי ההמרה יעלה משמעותית.
איפה הכי כדאי להשקיע בשיווק?
השילוב תמיד יהיה מוצלח, אבל זו תשובה שהיא מובנת מאלייה. אז אנחנו נאמר את דעתנו המקצועית: אתר ללא קידום אורגני לא יכול להצדיק את הקיום שלו… תלות מוחלטת בתקציב שיווק היא בעייתית מאוד, בעיקר במצבים (שהם לא נדירים בכלל) בהם אין החזר על ההשקעה (כי השיווק לא מוצלח). על כן, קידום אורגני הוא עדיף ועל כן – כדאי לבעל עסק להשקיע ב-SEO.