רעיונות לחופשה בפנסיה

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

חופשות וטיולים ניצבים בראש רשימת ההעדפות והרצונות של רוב האנשים בגיל פרישה, וגם מבוגרים יותר. מחקרים רבים נערכו בנושא, ובזה אחר זה כולם הראו כי זוהי השאיפה מספר אחת של אנשים בני ובנות 50 ומעלה. זה טבעי, לרצות לראות כמה שיותר מהעולם ברגע שיש לכם זמן, וגם מועיל – חופשות יכולות להשפיע בצורה חיובית על מערכת היחסים בין בני זוג ועל הבריאות שלהם.

על פי מחקרים שונים, טיולים שכוללים התרגשות, הרפתקאות ואפילו מאמצים מסוימים, טובים ללב וגם למוח, ואף מפחיתים את הסיכון לדיכאון. 

איך ממנים חופשות בפנסיה? אם חסכתם מספיק כסף, בכלים פנסיוניים או אחרים, זה הכי טוב. עם זאת, בישראל קשה מאוד להגיע לגיל פרישה עם סכום שמספיק גם לשמירה על רמת החיים וגם למותרות. לכן, אפשר לפנות להלוואות או לאפשרות של משכנתא פנסיונית בתנאים טובים. 

אם מצאתם מקורות מימון להגשמת החלומות שלכם, נותר לכם רק לבחור יעד לחופשה. אין מיקום אחד ספציפי שמתאים לכולם, מכיוון שלאנשים שונים העדפות שונות, מבחינת תקציב, תחומי עניין ויכולות גופניות, אבל כולם יכולים למצוא מדינה שתעיר להם פנים. 

קבלו כמה הצעות ליעדים נפלאים עבור חופשות, שיהפכו את הפרישה שלכם להרבה יותר נעימה.

פארקים לאומיים בארצות הברית

לא משנה כמה אתם אוהבים ומסוגלים להתאמץ פיזית, אתם יכולים להנות מאוד ממערכת הפארקים המשומנת בארה"ב. גם אם אין לכם כוונה לחצות את הגרנד קניון בהליכה או באופניים, הפארק הזה ואחרים זמינים למטיילים בעלי נטיות ויכולות שונות.

כנראה שלא יתאימו לכם טיפוסים מפרכים ביוסמיטי, אבל מה לגבי מסע ריינג'רים בין הגייזרים של ילוסטון? או נסיעה במעבה יערות, תוך צפייה בפרחי בר ואפילו אולי היתקלות בדוב או שניים, בהרי גרייט סמוקי? ישנן שלל דרכים ליהנות מהפארקים, אתם רק צריכים למצוא מה מתאים לכם.

האיים הקאריביים

אם אתם מעוניינים להירגע ולהטעין מצברים, להתרחק מהסביבה הטבעית ומענייני ולחצי היום יום, זהו יעד נפלא. בקאריביים, קל יותר מכל מקום אחר לקחת את החיים בקלות. החולות הקטיפתיים, המים הכחולים ומזג האוויר המושלם, מספקים את כל התנאים לריענון אמיתי. אפשר לשוטט באזור באמצעות שיט באגם, ואין לכם מה לדאוג – על החברות הגדולות עבדו על שיפור הנגישות לספינות. שיט יכול להוביל אתכם גם לביקור של פעם בחיים בקובה.

אלסקה

אם כבר שעבדתם את הבית שלכם, תמורת משכנתא הפוכה או פנסיונית, אנחנו מנחשים שאתם ממש רוצים להגיע למקום בו מעולם לא הייתם. תנו לנו לזרוק עוד ניחוש – אף פעם לא ביקרתם באלסקה. אם אנחנו צודקים, ובאמת מתחשק לכם לצאת להרפתקה מיוחדת במינה, אתם יכולים להגיע למדינה הצפונית והגדולה ביותר בארה"ב.

קרחונים עצומים, לווייתנים ודובי גריזלי הם רק טיפה בים, מבחינת הפלאים בהם אתם עשויים להיתקל באלסקה. כמו כן, אתם ממש לא מוכרחים להיות חובבי טבע גדולים ובכושר יוצא דופן, על מנת ליהנות מהדברים הטובים ביותר. ניתן לצאת לשיוטים נגישים מערי הנמל סיטקה וג'ונו. 

בנוסף, אתם יכולים לטוס במסוק כדי לחזות מלמעלה בנוף משגע של הרים, נופים ומקורות מים פראיים. אפשרות נוספת היא נסיעה ברכבת, שכאילו מתרחשת בתוך גלויה אחת מתמשכת. אם תגיעו בעונה הנכונה, תוכלו גם לצפות באורות הצפוניים, וזהו כבר מחזה פלאי של ממש.

מסע בין הנהרות של אירופה

כמו שאתם כבר כנראה מבינים, כלי שייט מסוגלים לאפשר לאנשים מסוברים לחוות חופשות, מבלי לפספס שום דבר חשוב. באותה מידה, שייט בין הנהרות המרכזיים של אירופה הקלאסית, עשוי להיות חוויה בלתי נשכחת. גם אם כבר הייתם באירופה, ואפילו בערים שהזכרנו, יש משהו נוח בחזרה אל המוכר והידוע. 

במסע אחד ובתוך זמן קצר, תוכלו לראות נופים מגוונים מאוד, אשר כוללים טירות, כרמים, כפרים ציוריים וגם ערים נפלאות, כמו וינה ובודפשט. למרות כמות המראות, הקצב על הסיפון נעים וקליל. כמובן שאם תרצו בכך, תוכלו ליהנות מהחופשה לא רק באמצעות העיניים, אלא בזכות אטרקציות של ממש.

למשל, אתם יכולים להשתתף בטעימת יינות, לצפות במופעי אופרה ואפילו לצאת לטיולי אופניים בערי אירופה. ברוב המקרים, תוכלו לרכוב על אופנים חשמליים, כך שאתם לא צריכים לחשוש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן