פתרונות לנשירת שיער 

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם, אלא יכולה בנוסף להשפיע על ההערכה העצמית ועל מצבו המנטלי. מחקר זה יסקור את הסיבות לתופעה, דרכים למניעתה ופתרונות לנשירת שיער!

מה גורם לנשירת שיער

נשירת שיער היא תהליך לא נעים שעלול להתפרץ ביום בהיר אחד, ישנן המון סיבות שיכולות להוביל אליה, כאן נתייחס לחלק מהסיבות הנפוצות:

  • גנטיקה: כפי שאתם בוודאי יודעים, לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בחיינו, היא יכולה להשפיע לטובה או לרעה על מגוון תחומים בחיינו. במקרים רבים נשירת השיער יכולה להיות עניין גנטי, כלומר אם אחד ההורים (ואפילו הסבא והסבתא) סבל מנשירת שיער – יש סיכוי מצוין שגם אתם תסבלו ממנה.
  • שינויים הורמונליים: שינויים הורמונליים יכולים להשפיע רבות על נשירת השיער: שינויים כמו הריון, הגעה לגיל המעבר (גיל הבלות) או הפרעות בבלוטת התריס עלולות לגרום לנשירת שיער זמנית או קבועה.

תרופות וטיפולים: נטילת תרופות מסוימות, ביניהן תרופות נגד דיכאון, או תרופות ללחץ דם גבוה עלולות להשפיע ולזרז גם הן את נשירת השיער.

כיצד ניתן למנוע נשירת שיער?

ישנן מספר דרכים פופולאריות למניעה של נשירת שיער, אלו הצעדים בהם תוכלו לבחור על מנת להאט את התופעה:

  • שמירה על תזונה נכונה: מחקרים מוכיחים כי תזונה מאוזנת היטב בשילוב חלבונים, ויטמינים ומינרלים מספקת תמיכה לצמיחת שיער בריאה – אז חשוב שתתכננו מראש את ארוחת הצהריים הבאה שלכם, היא עשויה להועיל לשיערכם!
  • טיפול עדין בשיער והימנעות ממוצרים כימיים: הימנעו משימוש בחומרים כימיים, כמו צבעים לשיער והחלקות, מכיוון שהן מזיקות לקרקפת ועלולות להאיץ את תהליך ההתקרחות. טפלו בשיער שלכם בעדינות, השתמשו בשמפו איכותי בעת החפיפה ודאגו שלא ייחשף ליותר מדי חומרים כימיים/אסתטיים למיניהם.
  • עיסוי הקרקפת: עיסוי קבוע של הקרקפת עשוי לעורר את זרימת הדם באיזור הראש, לקדם את צמיחת השיער ולסייע במניעת הנשירה.
נשירת שיער

פתרונות מומלצים לנשירת שיער

  • שורשים – מדובר בחברה שפיתחה פורמולה טבעית המונעת את נשירת השיער, הפטנט שלהם פורץ דרך בכך שהוא משקם שיער דליל, מעבה את זקיקי השיער ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער (וכל זה בטיפול ביתי פשוט!). חברת שורשים מתחייבת לתוצאות והפטנט שלה מוגן ע"י תקנות משרד בבריאות.
  • השתלת שיער – השתלת שיער הינה הליך כירורגי המתבצע בדר"כ ע"י הסרת זקיקי שיער מחלקו האחורי של הראש והעברתם אל החלק הקדמי של הראש. השתלת שיער היא פתרון נהדר למי שרוצה להחזיר לעצמו את השיער שאבד. חשוב לציין שהשתלת שיער לא עובדת ב-100% מהמקרים, ושמדובר בהליך כירורגי הדורש התייעצות עם מומחה.
  • הדמיית שיער – תהליך הדמיית השיער מתבצע ע"י ביצוע "קעקוע" של זקיקי שיער על הקרקפת, מה שנותן פתרון קוסמטי ומדמה ראש מלא בזקיקי שיער. מדובר בתהליך קצר יחסית המתבצע ע"י מומחים בתחום הדמיית השיער.

נשירת שיער היא תהליך מעיק ולא נעים, ולכן אם נשירת השיער מפריע לכם, נמליץ שתפעלו לעצור אותה בזמן ולטפל בה. 

אל תשכחו, תמיד יש פתרון להחזיר את השיער שאבד! 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

תיק נשים
אופנה

התיק המושלם בשבילך – מדריך קנייה לתיקי נשים

תיק הוא אחד מפריטי האופנה היקרים והאהובים על נשים. התיק משקף את סגנונך האישי, משלים כל מראה ויכול להעיד על אישיותך. עיצוב תיקי נשים עבר בשנים האחרונות הרבה מאוד מגמות וחידושים שאנחנו עדים להם היום. במאמר זה נסקור את הסגנונות והחומרים הפופולריים ביותר כיום בעיצוב תיקי נשים, עם דוגמאות והמלצות שיעזרו לך לבחור את התיק המושלם עבורך.

קרא עוד »
דילוג לתוכן