תכף מגיע התינוק? מזל טוב! שתכירו: זה סדר היום שלו

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

איך נראית השנה הראשונה לחייו של תינוק?

השנה הראשונה לחייו של תינוק מלאה באבני דרך, מלמידת זחילה והליכה ועד גילוי העולם הסובב אותם. מבחינה התפתחותית, זהו מסע מדהים שרואים את השינוי בכל יום וההתרגשות מדברים שקורים בפעם הראשונה היא אדירה.

כדי שתבינו קצת יותר טוב למה לצפות ואיך השנה הראשונה של התינוק אמורה להיראות, ריכזנו רשימה של מה שהתינוק שלך צריך לחוות עד יום ההולדת 1 שלו.

הבנת התנהגויות התינוק שלך דרך התנהגותו בשנה הראשונה לחייו

תינוקות הם יצורים סקרנים עם הרבה אנרגיה. הם תמיד בודקים וחוקרים את עולמם בחושים. תינוקות מפגינים התנהגויות רבות בשנה הראשונה לחייהם שהם ימשיכו לפתח לאורך כל חייהם.

ועל בסיס זה אנחנו נסתכל על התנהגות התינוק – החל מבכי, צחוק והרצונות שלו, כולם נובעים ממקום של סקרנות ולמידה. כך בשנה הראשונה בפרט ובמהלך ההתפתחות שלו בכללי אנחנו נראה כיצד סקרנות שלא יודעת שובע מתנהגת.

הבנת אבני הדרך ההתפתחותיות של תינוקך בשנה הראשונה לחיים

יש כל כך הרבה אבני דרך שכדאי לשים לב אליהן בשנה הראשונה לחיי התינוק שלך. עם זאת, זה יכול להיות קשה לעקוב אחר כולם. להלן כמה אבני דרך חשובות שעליך לדעת עליהן.

העיקריות שבהן כוללות את הזחילה הראשונה, המילה הראשונה, צעדים ראשונים ועוד עשרות סימני אופי שלא ניתן לקמט למילים, החיוך הקטן והאושר ממשחק מסוים כבר יוכלו להעיד את האהבה הטבעית של התינוק לצבעים, צלילים, ריחות ועוד..

הורים וילדיהם כאחד צריכים לחגוג את אבני הדרך האלה!

ההשפעות שיכולות להיות לרמת המתח של הורה על התפתחות תינוקם בשנה הראשונה לחייו

שנת החיים הראשונה היא התקופה המכריעה ביותר להתפתחות הילד. התגלה שאם ההורים נמצאים בלחץ רב מדי, התינוקות שלהם עלולים לסבול מנזקים ארוכי טווח.

ההשפעות שיכולות להיות לרמת הלחץ של ההורה על התפתחות תינוקו בשנה הראשונה לחייו יכולות להשתנות בהתאם לסוג החומרה ולמשך החרדה או המתח. ההשפעות השכיחות ביותר בתקופה זו הן בעיות התנהגות כמו בעיות שינה, חרדה ותוקפנות.

חלק מההורים עשויים לדאוג כיצד לתמוך בילדם בצורה הטובה ביותר בתקופה קריטית זו במהלך התפתחותם. כדי לעזור להקל על חלק מהדאגות הללו, נסה לנהל דיאלוג פתוח עם בן / בת הזוג שלך כיצד להתמודד עם כל מצב מלחיץ שעלול להתעורר.

KARKOKO – להשאר מעודכנים גם מעבר לים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן