נסיעות עם ילדים קטנים ברכב

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

הגעתם לשלב הבלתי נמנע שבו הילדים שלכם פצצות אנרגיה מהלכות ואתם צריכים לנסוע נסיעה ארוכה (ולעיתים גם קצרה) איתם? אז אם כבר הייתם בסיטואציה הזאת אתם יודעים איזה קשה זה יכול להיות.

אז חשוב להבין שהדבר הראשון והכי חשוב בנסיעות כאלה זה בטיחות – הבטיחות שלכם ושל משפחתם היא בראש סדר העדיפויות ולכן צריך לקחת בחשבון שכל משחק, שיטה או פעולה להעברת הזמן אצל הילדים צריכה לאפשר לנהג להתרכז במאת האחוזים בנהיגה וליושב ליד הנהג (במידה ויש כזה) להיות מספיק עירני גם כן לכביש ולדרך.

אז מה הם ארבעת הדרכים להעסיק ילדים קטנים בנסיעות?

שיטה ראשונה: קריאת ספרים

קריאה היא מיומנות לכל החיים התומכת בכל ההיבטים של חיי היומיום. זוהי פעילות שיש לתרגל ולעודד אותה בשנים הראשונות, כך שילדים יוכלו ללמוד ליהנות ממנה ולהמשיך לקרוא לאורך כל חייהם.

ספרים לא רק מספקים לילדים הזדמנויות ללמוד ולצאת מעבר למגבלות המציאות שלהם, הם גם עוזרים להם לפתח דמיון ולטפח יצירתיות. ישנם יתרונות רבים לילדים הקוראים ספרים, כולל שיפורי ריכוז, יכולות אוצר מילים, הבנת הנקרא, הכללה חברתית, כישורי אמפתיה.

ילדים צריכים לשמוע סיפורים ממבוגרים על מנת לפתח כישורי אוריינות. הם גם צריכים את הזמן לעבד מידע באמצעות דיבור עם חברים או בני משפחה על מה שהם למדו מספרים.

ולכן אחת השיטות המומלצות להעברת הזמן בנסיעות היא לתת לילדים ספרים לקרוא ולהעשיר את עצמם, במידה והם לא משתפים פעולה היושב ליד הנהג יוכל להקריא להם ספר והם רק יאלצו להקשיב.

שיטה שניה: משחקים במכשיר הפלאפון הנייד או טאבלט

ילדים אוהבים להשתמש במכשירים הניידים שלהם כדי לשחק משחקים, לצפות בסרטונים ומדיה חברתית. פעילויות אלה קשורות לרוב לתוצאות מזיקות אשר במקרי קיצון יוכלו להגיע להשמנת יתר, בעיות קשר וריכוז ובעיות חברתיות, אבל אם ממתנים את הזמן שהם מבלים מול המסכים ניתן לתעל את האהבה שלהם למשחקים אלו לזמן הנסיעות בלבד ולגרום להם להתרגש מנסיעות מכיוון שזאת השעה שבה הם מתאפשרים לשחק.

בנוסף – לא הכל חסרונות וישנם יתרונות בלתת לילדים לשחק בפלאפון כמו: זוהי דרך מרתקת וכיפית לילדים לבלות; זה יכול לעזור להם ללמוד מיומנויות מסוימות; זה יכול להנעים את זמן; זו דרך להישאר בקשר עם אחיהם הגדולים או עם חברים אשר משחקים את אותם משחקים (שיח משותף).

שיטה שלישית: ציור או צביעה של הילדים כדי לקחת איתם הביתה

פעילויות יצירתיות כמו ציור וצביעה היא דרך מהנה לילדים לעזור להם להירגע ולהקל על הלחץ. זה גם עוזר להם לפתח את כישוריהם לעתיד, כגון יצירתיות ודמיון.

ציור וצביעה הם חלק מפעילויות היצירה שהילדים יכולים לעסוק בה כדי לסייע בהפגת מתחים. עם זאת, חשוב שפעילויות אלה יהיו מהנות אך עדיין חינוכיות. המשמעות היא שהם צריכים להיות מרתקים ולא קשה מדי לילדים להשלים.

ניתן ליצור ספרי צביעה עם תמונות של בעלי חיים או ילדים עצמם. זה הופך אותם לאינטראקטיביים יותר ועוזר לילדים ללמוד על העולם סביבם.

כך תהפכו כל נסיעה ברכב ללימודית, מהנה ומועילה לצד זה שהם יהיו עסוקים ולא משועממים.

שיטה רביעית: משחקי רכב

כמו שאתם הייתם ילדים וההורים שלכם שיחקו איתכם משחקי רכב כך תוכלו לעשות גם עם הילדים שלכם – מלספור עמודי תאורה ועד לחפש לוחית רישוי עם מספר מסוים או רכב בצבע מסוים, כל אלו יעסיקו אותם (ואתכם).

אלו הם השיטות הנפוצות ביותר להעסקת ילדים בנסיעות ארוכות. תסעו בבטחה ובשלום!

כדאי לכם לבקר באתר >> to-saporta

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן