החשיבות של עובדים טובים לעסקים קטנים

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

עסקים קטנים זקוקים לעובדים טובים ואיכותיים. זה כמובן נכון לכל חברה, אך כאלה שמעסיקות מצבת עובדים קטנה יחסית, תלויה בכל אחד ואחת מהם באופן משמעותי מאוד. למרבה צער, ממש לא קל למצוא צוות מעולה, המורכב מאנשים שיכולים להתמודד עם האתגרים העומדים בפני העסק שלכם, וגם מגיעים עם הגישה הנכונה.

כדי להצליח במשימה, ולגייס לעסק כוח אדם איכותי, עליכם לדעת מה בעצם אתם מחפשים. מה הו]ך עובדים למתאימים לעסק שלכם? אילו סוגים של אנשים, עשויים להשתלב בצורה מושלמת ולהוות ערך מוסף?

הכל תלוי בגישה

מגייסים ומומחי משאבי אנוש רבים, נוקטים כיום בשיטה של בחירת עובדים על פי הגישה שלהם. הם לא מפחדים לשכור על פי הגישה בלבד, בתקווה שהכישורים והמיומנויות יגיעו בהמשך. עסקים קטנים צריכים אנשים שיכולים לנוע בקצב של החברה, ולהיות שאפתניים כמו הבעלים. בצוות קטן, עובדים על משימה ביחד, וגישה של מישהי או מישהו עלולה להשפיע על אחרים. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם אף תפוח רקוב.

גמישות היא תכונה חשובה

העובדה הפשוטה היא שעובדים בחברה קטנה צריכים להתפנות להרבה יותר משימות מאשר בחברה גדולה, ולמשימות מסוגים שונים. אנשים שעבדו רק או בעיקר בתאגידים גדולים, עלולים להתקשות מאוד להתאקלם בעסק קטן, כי פתאום מצפים מהם לעשות הכל.

מנהלי מכירות בחברה גדולה, למשל, רגילים לעבוד עם צוותי תמיכה שעוזרים להם להשיג לידים, לפתוח דלתות, להרכיב מצגות וכו'. בחברה קטנה, מנהלים הם לפעמים חלק גדול מהצוות (או הצוות כולו), וזה דורש מהם הרבה. כלומר, עובדים של עסקים קטנים מוכרחים להיות גמישים.

תמצאו אנשים שנלהבים לעבוד אצלכם

ידידותי, נלהב, פתוח, בעל מוטיבציה עצמית – כל אלו הן תכונות חשובות אצל עובדים בעסק קטן. אתם לא צריכים לגייס עובדים שימלאו הוראות כמו תוכים, אלא כאלה שמוכנים להגדיל ראש, להיות מעורבים, להציע רעיונות חדשים ואפילו לפעמים לאתגר את הסטטוס קוו. העובדים חייבים להיות נלהבים ולקחת בעלות על העבודה והמאמצים.

חפשו אנשים שיודעים לקחת אחריות

דבר אחד בטוח – אין איפה להתחבא בחברה קטנה. כולם מכירים את כולם, ומודעים להישגי העובדים בכל התחומים. יש עובדים שלא נהנים מכך, שאחרים יודעים על  כל ההצלחות והכישלונות שלהם. מנגד, יש כאלה שמעדיפים לעבוד כך. הם מקבלים יותר הערכה לתפקוד שלהם ויותר תמיכה, כאשר הם זקוקים לכך.

בואו שוב ניקח כדוגמה אנשי מכירות. בחברה קטנה, כולם יודעים בדיוק כמה הם מוכרים, וזה עלול להיות לא נעים. אתם צריכים עובדים פתוחים, שמבינים כי נעשות טעויות והחוכמה היא ללמוד מהן ולהמשיך הלאה. בחברה גדולה, ייתכן שביצועים אינדיבידואליים אינם ידועים. כמו כן, בהרבה פירמות גדולות קיימת תרבות של כיסוי והסתרת טעויות. 

נסו לאתר אנשים שיוזמים

אנשי בעלי רוח יזמית מתפקדים היטב בחברה קטנה. הם מתענגים על ההזדמנות ללמוד ולקחת על עצמם יותר אחריות. כתוצאה מכך, הם יכולים ממש לעזור לחברה לצמוח. יותר מזה, אנשים שחולמים להקים עסק משלהם, יכולים להרוויח הרבה מאוד מעבודה בעסק קטן – זהו מגרש הכשרה נפלא. 

מתי אפשר להיות מרוצים מהצוות שהרכבתם?

מצבות עובדים משתנות כל הזמן, ואנחנו לא טוענים שאתם יכולים בשלב כלשהו לנוח על זרי הדפנה, אבל כן חשוב לדעת מתי אתם במצב טוב. מעבר לשביעות רצון מכל עובד ועובדת שגייסתם בנפרד, אלה דרכים למדוד את איכות כוח האדם שלכם:

יעדים

אחד הגורמים החשובים ביותר בביצועי העובדים הוא השגת יעדים. אם העובדים שלכם מצליחים לעמוד בלוחות זמנים, מבצעים מכירות ובונים את המותג באמצעות אינטראקציות חיוביות עם לקוחות, כנראה שעשיתם עבודה טובה בגיוס. 

כאשר העובדים אינם יעילים, זה לא אומר שהם לא מוכשרים, אבל אולי הם לא מתאימים לחברה קטנה (או מסיבות אחרות). כך או כך, הלקוחות שלכם מהר מאוד ירגישו שאתם אדישים לצרכיהם, ויפנו לחברה אחרת. עובדים טובים, עושים דברים כמו שצריך בפעם הראשונה ולא מאחרים, ויעילותם ניכרת בתוך החברה ומחוצה לה.

סביבת עבודה חיובית

כאשר אנשים עושים את עבודתם ביעילות, המורל במשרד מקבל דחיפה. עובדים שאין להם מוטיבציה לבצע את העבודה כפי שצוין, יכולים להפיל מחלקה שלמה. חשוב לטפח סביבת עבודה חיובית ואנרגטית. אם העובדים שלכם מגיעים לעבודה עם חיוך, כנראה שעשיתם משהו נכון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שמירה על ניקיון מקסימלי
עסקים

איך אפשר לשמור על רמה מקסימליות של סדר וניקיון בעבודה

שמירה על סדר וניקיון במקום העבודה הינה קריטית ליעילות ולפרודוקטיביות. סביבת עבודה מסודרת ונקייה מאפשרת לעובדים להתרכז טוב יותר, למצוא פריטים בקלות וליצור אווירה נעימה ומעודדת. במאמר זה נסקור טיפים והמלצות מעשיות לשמירה על רמה מקסימלית של סדר וניקיון בעבודה.

קרא עוד »
עסקים

הקמת מותג איקומרס: מדריך מקיף

תעשיית האיקומרס פורחת, כאשר יותר צרכנים מאי פעם פונים לקניות מקוונות מתוך נוחות, מגוון ותמחור תחרותי. הקמת מותג איקומרס יכולה להיות מיזם רווחי, אבל זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן