טיפים לניקוי וליטוש רצפות: כיצד לשמור על מראה רצפות חדשות

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

לא משנה איזה סוג של ריצוף יש לכם בבית, חשוב לנקות ולהבריק אותו באופן קבוע כדי לשמור על מראה חדש. זה לא רק יגרום לבית שלך להיראות יפה יותר, אלא זה גם יעזור להגן על הריצוף מפני נזקים. בפוסט זה בבלוג, נדון בכמה טיפים לניקוי מרצפות . אנו נכסה גם רצפות עץ וגם שטיחים, כך שתוכל לבחור את השיטה המתאימה ביותר לבית שלך. בואו נתחיל!

חשוב לזכור שניקוי והברקת רצפות חשוב לבצע באופן קבוע על מנת לשמור על מצבם ולהאריך את משך חייהם. ניתן לעשות זאת בשיטות שונות בהתאם לסוג הריצוף בביתכם. עבור רצפות עץ, הימנע משימוש ביותר מדי מים ומוצרי ניקוי קשים שכן אלו עלולים לפגוע בעץ. במקום זאת, התמקדו בטאטא או בשאיבת אבק של הרצפה באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת. אם אתה צריך לנגב, השתמש במגב לח ולא במגב רטוב. 

ניקוי פרקטים

כשמדובר בניקוי רצפות עץ, יש כמה דברים שתצטרכו לזכור. ראשית, תרצו להימנע משימוש ביותר מדי מים. זה יכול להזיק לעץ ולגרום לו להתעוות או להיסדק לאורך זמן. במקום זאת, התמקדו בטאטא או בשאיבת אבק של הרצפה באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת. אם אתה צריך לנגב, השתמש במגב לח ולא במגב רטוב.

כמו כן, תרצה להקפיד באילו מוצרי ניקוי אתה משתמש על רצפות העץ שלך. הימנע מכל דבר שהוא כימי מדי או שוחק מדי, שכן זה יכול גם לפגוע בעץ. היצמד לחומרי ניקוי עדינים שתוכננו במיוחד עבור רצפות עץ. אולי אפילו תרצה לשאול את קמעונאי הפרקטים שלך להמלצות.

שטיחים מקיר לקיר

שטיחים מקיר לקיר דורשים גישת ניקוי שונה מרצפות עץ. ראשית, תרצה לשאוב אבק באופן קבוע כדי להסיר לכלוך, אבק ושאר פסולת. הקפד להשתמש בחיבור שתוכנן במיוחד עבור שטיחים מקיר לקיר כדי למנוע נזק לסיבים. יתכן שתצטרכו להשתמש בשמפו לשטיחים מדי כמה חודשים כדי לשמור על המראה הנקי שלהם. יש הרבה חומרי ניקוי שטיחים מסחריים בשוק, או שאתה יכול לשכור מכונה לניקוי שטיחים.

פוליש לפרקט

לאחר שניקית את רצפות העץ שלך, תרצה להבריק אותן כדי לתת להן ברק יפה. זה גם יעזור להגן על העץ מפני שריטות ונזקים אחרים. אתה יכול לקנות נוזל פוליש לרצפה ברוב החנויות לשיפוץ הבית, או שאתה יכול להכין לבד באמצעות תערובת של שמן זית וחומץ. כל שעליך לעשות הוא למרוח את הלק על מטלית נקייה ויבשה ולאחר מכן לשפשף אותו לתוך הרצפות בתנועה סיבובית. תן לזה לשבת כמה דקות לפני שמנגבים אותו עם מטלית נקייה חדשה ויבשה.

שטיחים מקיר לקיר

כדי להבריק שטיחים מקיר לקיר, התחל בשאיבת אבק יסודית. לאחר מכן, ערבבו חלקים שווים של מים וחומץ לבן בבקבוק תרסיס וערפלו את התמיסה על השטיחים. השתמש במברשת כדי להכניס את התמיסה לתוך הסיבים, ואז הניחו לה לשבת כ-15 דקות. לבסוף, שאבו שוב כדי להסיר שאריות ולשפר את המראה הכללי של השטיח.

בעקבות העצות האלה, תוכל לשמור על מראה הרצפות שלך חדשות במשך שנים רבות. ניקוי והברקה רגילים לא רק יגרמו לבית שלכם להיראות יפה יותר, אלא גם יסייעו להגן על הרצפות שלכם מפני נזקים. אז התחל עוד היום ותיהנה מהיתרונות של רצפות נקיות ומלוטשות!

מקווה שהפוסט הזה בבלוג היה מועיל. אם יש לך שאלות או הערות, אל תהסס להשאיר אותן למטה. נשמח לשמוע ממך! תודה שקראת! 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן