כיצד בוחרים מטפל או מטפלת להורים מבוגרים?

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

כילדים של אזרחים ותיקים, אתם צריכים להשיקע הרבה מחשבה ומאמצים בטיפול בהם, בטח עם מצב הבריאותי לא טוב ואפילו סיעודי. אנחנו בטוחים שאתם רוצים להעניק להם את הטיפול הטוב והמסור ביותר, וחלק מזה כרוך בבחירת מטפלים מקצועיים, מנוסים ואדיבים. 

יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון בתהליך הבחירה של מטפל או מטפלת סיעודית לאדם אהוב, ובין השאר אתם צריכים לקחת בחשבון גם את הצרכים האישיים שלכם, ההתחייבויות המשפחתיות והמצב הכספי שלכם. אז איך עושים את זה נכון? הכנו לכם מדריך קצר שיפשט עבורכם את ההיבטים החשובים ביותר.

איפה אתם רוצים לטפל בהורים?

אחד הלבטים הכי גדולים שעולים הוא לגבי מיקום הטיפול. כמובן שההורים שלכם רוצים להישאר בבית שלהם, זה עוזר להם להרגיש יותר בנוח וזה חשוב, כך שזו צריכה להיות גם השאיפה שלכם, אך זה לא תמיד אפשרי. האם אתם מחפשים מטפלים שיגורו עם ההורים שלכם, או שאתם מעדיפים להכניס אותם למוסד סיעודי לגיל השלישי? 

התשובה על השאלה הזו, תלויה גם בכמות הזמן שאתם מסוגלים לתת מעצמכם. גם אם כרגע אתם בוחרים בטיפול ביתי, אתם תמיד צריכים להיות מוכנים לשינוי, במקרה שדרישות הטיפול ישתנו בעתיד.

מי שותף לקבלת ההחלטות?

אם יש לכם אחים, הם כנראה רוצים להיות מעורבים בהחלטות הקשורות לטיפול בהורים שלכם. אם אתם גרים קרוב להורים ואחים אחרים מתגוררים רחוק יחסית, שיתוף באחריות הטיפול או בקבלת ההחלטות עשוי להוות אתגר. חשוב לפתח ולתחזק קווי התקשורת בריאים עם כל המעורבים, על מנת שכולם יסכימו לגבי אופן הטיפול.

האם להורים שלכם יש צרכים מיוחדים?

יש מטפלים סיעודיים ומוסדות שמתמחים במצבים או בטיפולים ספציפיים. למשל, ישנם מגורים מיוחדים לסובלים מאלצהיימר ואחרים לסובלים מסוגים שונים של סרטן. אם ההורים שלך סובל ממחלה פיזית או מנטלית, כמובן שמומלץ לקחת זאת בחשבון במהלך תהליך הבחירה

כיצד עוזרים להורים להימנע מבדידות?

קשישים רבים חוששים שמטפלים או מתקני טיפול יבודדו אותם, ויגבילו את האינטראקציה החברתית שלהם עם חברים ואהובים. חשוב לזכור זאת, ולדאוג שיוכלו להמשיך לעסוק בפעילויות שהוא או היא עשויים ליהנות מהם כמו משחק, התעמלות או בישול. תשתדלו לבחור מטפל או מטפלת שמתאימים להעדפות האישיות של הוריכם, כי הקשר ביניהם חשוב למניעת תחושות של בדידות.

האם המטפלים מחזיקים באישורים הנדרשים?

ברור שחשוב לוודא שלאדם או הצוות שמטפלים בהורים שלכם יש את כל האישורים. ערכו בדיקות רקע ועיינו בביקורות על מטפלים ומתקנים, כדי לוודא שיש לכם עסק עם אנשים מורשים. אתם צריכים להיות בטוחים לגמרי, כי אתם מפקידים את הוריכם בידיים בטוחות ואמינות.

לאילו נושאים צריך לדאוג בטיפול ביתי?

אם תחליטו, לפחות כשלב ראשון, לבחור בטיפול ביתי, אתם צריכים להבין במה זה כרוך. המטפל או המטפלת שתשכרו, צריכים לא רק להשגיח על ההורים שלכם, אלא בחלק מהמקרים להכין ארוחות, לחלק להם תרופות, להסיע אותם ואפילן לנהל את משק הבית. במוסדות ייעודיים מועסקים מטפלים רבים, אך עבור אדם אחד מדובר במשימה לא פשוטה. חפשו מטפלים מיומנים שמסוגלים לעמוד בעומס.

איך אתם מתכוונים לממן את הטיפול?

כמו בכל נושא, כסף הוא היבט משמעותי מאוד שמוכרחים לתכנן. המדינה אמנם משתתפת בעלות הטיפול באמצעות קצבאות, אבל זה בדרך כלל לא מספיק. דונו עם ההורים שלעם על ההסדרים הפיננסיים שלהם. אם אין להם משאבים, סביר להניח שתצטרכו לדון באפשרויות עם האחים שלכם. יכול להיות שתצטרכו לקבל החלטות קשות, הנוגעות לנכסים של ההורים שלכם.

איך אפשר להיות בטוחים?

במפגש עם המטפל או המטפלת הפוטנציאליים או במהלך ביקור במוסד המיוחד, חשוב להכין שאלות מבעוד מועד כדי שתוכלו לאסוף את כל המידע הדרוש לקבלת בחירה מושכלת. מומלץ מאוד לשתף את ההורים בהחלטה, להקשיב לחששות ולציפיות שלהם. אם הם מסוגלים, אין סיבה שלא יהיו שותפים מלאים להחלטה, אשר תשפיע בעיקר עליהם. אל דאגה, לפעמים עושים טעויות וזה בסדר. 

אם אחרי תקופה מסוימת אתם או ההורים מרגישים שנעשתה בחירה לא נכונה, אתם יכולים להתחרט ולהתחיל את החיפוש מחדש. זוהי בחירה לא פשוטה שעלולה מאוד להכביד, אך עם תכנון וסבלנות, תוכלו לקבל החלטה טובה עבור המשפחה שלכם. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן