כל הטיפים שצריך לדעת לשמירה על סירים שלכם

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי
סירים

סירים הם אוסף כלים חשוב בכל מטבח. הם משמשים לבישול מגוון מאכלים, והם צריכים להישמר במצב טוב כדי להחזיק מעמד לאורך זמן. הנה כמה טיפים שאספנו עבורכם לשמירה על סירים:

נקו באופן המתאים כל סיר וסיר

חשוב לנקות באופן הנכון לסוג הסיר שלכם. למשל, סירים מפלדת אל חלד לא צריכים להישטף עם חומרי ניקוי אגרסיביים, כי הם עלולים לפגוע בציפוי של הסיר.

  • סירים מאלומיניום: סירים מאלומיניום הם רגישים לחומרי ניקוי אגרסיביים, כמו סודה לשתייה, חומץ, אבקת כביסה וסבון כלים חזק. כדי לנקות סירים מאלומיניום, השתמשו במים חמים וסבון כלים עדין. אתם יכולים גם להשתמש במברשת רכה כדי לעזור לנקות את הסיר.
  • סירים מפלדת אל חלד: סירים מפלדת אל חלד הם עמידים יותר מאשר סירי אלומיניום, אך הם עדיין רגישים לחומרי ניקוי אגרסיביים. כדי לנקות סירים מפלדת אל חלד, השתמשו במים חמים וסבון כלים עדין. אתם יכולים גם להשתמש במברשת רכה כדי לנקות כתמים עקשניים. אם יש שאריות מזון קשות על הסיר, אתם יכולים להשתמש בתערובת של סודה לשתייה וחומצת לימון כדי לנקות אותם.
  • סירים מציפוי נון-סטיק: סירים מציפוי נון-סטיק הם עדינים מאוד ודורשים טיפול עדין. כדי לנקות סירים מציפוי נון-סטיק, השתמשו במים חמים וסבון כלים עדין. אתם יכולים גם להשתמש במברשת רכה. אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים או במברשות קשות, מאחר וכל אלה עלולים לפגוע בציפוי.

אם אתם לא בטוחים איך לנקות סיר מסוים, אתם יכולים תמיד להתייעץ עם ההוראות שעל התווית של הסיר או עם יצרן הסיר.

אל תשאירו את הסירים מושרים במים

אם אתם משרים את הסירים במים, חשוב לשטוף אותם היטב לאחר מכן כדי להסיר כל שאריות חומר ניקוי. חומר ניקוי שנשאר על הסירים עלול לפגוע בציפוי שלהם ולהביא להיווצרות חלודה. אם אתם רוצים לנקות את הסירים שלכם, השתמשו במים חמים וסבון כלים עדין. נקו את הסירים מיד לאחר השימוש, כדי להקל על הניקוי.

אל תשתמשו במברשות קשות

אם אתם מנקים את הסירים עם מברשת, חשוב להשתמש במברשת רכה. מברשות קשות עלולות לשרוט את הסירים ולהביא להיווצרות חלודה.  אם אתם רוצים לנקות את הסירים שלכם, השתמשו במברשת רכה, כזו שתסייע לנקות את הסירים מבלי לגרום נזק.

אל תשאירו את הסירים על האש זמן רב מדי

אם אתם מבשלים את האוכל על האש זמן רב מדי, הסירים עלולים להיפגע. חשוב לבדוק את האוכל מידי פעם ולמנוע ממנו לבשל יתר על המידה. מעבר לכך, השארת הסירים על האש זמן רב מדי עלולה להוביל להיווצרות כתמים על הסירים, או לגרום להיווצרות חלודה על הסירים.

אל תשאירו את הסירים רטובים

לאחר שאתם מנקים את הסירים, חשוב לייבש אותם היטב. סיר רטוב עלול להתמלא בחלודה. לכן, אם אתם רוצים לשמור על הסירים שלכם במצב טוב, דאגו לנגב אותם טוב טוב מבפנים ומבחוץ. אתם יכולים לייבש את הסירים עם מגבת נייר או עם מטלית יבשה.

אחסנו את הסירים במקום קריר ויבש

חשוב לאחסן את הסירים במקום קריר ויבש. מקום חם ולח עלול לגרום להיווצרות חלודה על הסירים, לייצר כתמים ולפגוע בציפויים של הסירים. אנו ממליצים לאחסן את הסירים בארון מטבח, בחדר אחסון או בכל מקום אחר שהוא קריר ויבש.

הנה כמה טיפים נוספים לאחסון סירים:

  • השתדלו לא לערום את הסירים אחד על השני, כי זה עלול לגרום להם להיפגע.
  • אל תניחו את הסירים על הרצפה, או על משטח מחוספס אחר, כי זה עלול לגרום להם להישרט.
  • אל תשתמשו במגבות מטבח רטובות כדי לנגב את הסירים, אתם עלולים לגרום להם להחליד.
  • אם אתם לא משתמשים בסירים במשך זמן רב, עדיף לאחסן אותם במקום מאוורר.

עקבו אחר טיפים אלו על מנת לשמור על הסירים שלכם במצב טוב ולאורך זמן.

המאמר מוגש בשיתוף סולתם – אתר כלי האוכל והבישול המוביל בישראל!

סירים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן