5 דברים שלא ידעתם על קשריות בבלוטות התריס ואיפה מומלץ לטפל בבעיה

תוכן עניינים
ישי אביב
ישי אביב, עורך ראשי

קשריות בבלוטת התריס הן גושים זעירים בגודל של בין מספר מ"מ למספר ס"מ בלבד. השכיחות של הקשריות גבוהה יותר בקרב נשים, היא עולה עם הגיל וקשורה בנטייה גנטית. ככל הנראה לא ידעתם שלמעלה מ-95% מהן שפירות וכ-5% מהן ממאירות ולכן חשוב לאבחן ולטפל בהן במהירות. במאמר זה נסקור ארבעה דברים נוספים שכנראה לא ידעתם על קשריות בבלוטות התריס ונרחיב לגבי איך ואיפה כדאי לטפל בהן.

קשריות בבלוטת התריס

הדבר השני שכנראה לא ידעתם הוא שבמרבית המקרים של קשריות בבלוטת התריס אין צורך בכלל לטפל מבחינה רפואית. כאשר הקשריות שפירות הם אינן מצריכות טיפול, כל עוד הן לא מכאיבות או גורמות לעיוות במראה החיצוני. טיפול רפואי נדרש כאשר הקשריות גורמות להפרשת יתר של הורמוני בלוטת התריס, כמו גם כאשר מדובר בקשריות ממאירות.

לא תמיד צריך ביופסיה

הדבר השלישי שככל הנראה לא ידעתם לגבי קשריות בבלוטת התריס הוא שלא בכל מקרה יש אפילו צורך בביצוע של ביופסיה. הזיהוי והאבחון הראשוני של הגושים נעשה באמצעות בדיקת אולטרסאונד צוואר. כאשר הם גדולים מסנטימטר ומוצקים למדי בעת מישוש ידני, עולה החשש כי מדובר בגידול סרטני ויש צורך בביופסיה.

אופן הבדיקה

הדבר הרביעי שנדון בו לגבי קשריות בבלוטת התריס הוא אופן ביצוע הביופסיה. ההליך מתבצע באמצעות דקירת מחט דקה דרך העור והוא אינו מכאיב יותר מכל בדיקת דם שגרתית. במהלך הביופסיה המחט מוחדרת אל הקשרית החשודה, על מנת להוציא תאים לבחינה פתולוגית. הביופסיה מתבצעת ללא הרדמה או שימוש באלחוש מקומי והיא אורכת פחות מרבע שעה.

טיפול חדשני עבור קשריות בבלוטת התריס

הדבר החמישי שנציין הוא השינוי שהתרחש לגבי אופן הטיפול הרפואי בקשריות ממאירות. אם בעבר הגישה הטיפולית נטתה לכיוון של כריתה מלאה של הבלוטה , הרי שכיום הגישה אל הבלוטה מתבצעת בגישות חדשניות כמו אלו שד"ר משה יהודה מומחה בהם וכריתה מדויקת בהתאם למצב.

באמצעותן ניתן להימנע מכריתה מלאה ומהצלקת האופיינית באזור הצוואר. מומלץ לטפל בבעיה של קשריות בבלוטת התריס במרפאה המתמחה בתחום ומחזיקה בכלים המתקדמים ביותר לאבחון וטיפול בכל סוגי הקשריות, המרפאה המובילה בארץ לטיפול עם יחס אישי, טכנולוגיה מתקדמת וניסיון של שנים רבות היא המרפאה של ד"ר משה יהודה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

נשירת שיער
אופנה

פתרונות לנשירת שיער 

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם. מחקרים מצאו שנשירת שיער יכולה לשנות לא רק את מראהו הפיזי של האדם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן